اینستاگرام اشتراک گذاری اطلاعات موقعیت مکانی کاربران را با فیسبوک آزمایش می‌کند
1 min read

اینستاگرام اشتراک گذاری اطلاعات موقعیت مکانی کاربران را با فیسبوک آزمایش می‌کند

به نظر می‌رسد که اینستاگرام در حال آزمایش تنظیماتی می‌باشد که به آن اجازه خواهد داد تا اطلاعات موقعیت مکانی کاربران را با کمپانی مادرش یعنی فیسبوک به اشتراک بگذارد. این یعنی اینکه فیسبوک تقریباً اطلاعات کاملی حرکت کردن شما را در دست خواهد داشت حتی اگر از اپلیکیشن خود آن استفاده نکنید.

این ویژگی که برای اولین بار توسط یک پژوهشگر به نام Jane Wong به آن پرداخته شده است، در تنظیمات حریم خصوصی اینستاگرام، دفن شده در متنی درباره Location History دیده می‌شود.

به طور دقیق، این تنظیمات می‌گوید که Location History به سرویس‌های فیسبوک مانند اینستاگرام و مسنجر اجازه می‌دهد از تاریخچه دقیق موقعیت مکانی که از میان سرویس موقعیت مکانی دستگاه دریافت می‌شود استفاده کنند. اپلیکیشن از ردیابی GPS استفاده می‌کند تا کاربران اینستاگرام را حتی زمانی که از اپلیکیشن استفاده نمی‌کنند مکان‌یابی کند. در پایین می‌توانید توضیحات مربوط به تنظیمات را که توسط اسکرین شات Wong نشان داده شده است را مشاهده کنید.

وقتی Location History روشن است، فیسبوک به صورت دوره‌ای موقعیت مکانی دقیق شما را به Location History اضافه می‌کند، حتی اگر اپلیکیشن را ترک کرده باشید. شما می‌توانید هر زمان که خواستید Location History در تنظیمات اپلیکیشن خود خاموش کنید. وقتی که Location History خاموش شود، فیسبوک دیگر اطلاعات جدید را به این تنظیم اضافه نخواهد کرد. فیسبوک البته هنوز ممکن است که موقعیت مکانی دقیق شما را دریافت کند، به طور مثال در مواقعی که یک محتوا را با تگ کردن موقعیت مکانی خود پست می‌کنید.

البته هنوز مشخص نیست که Location History کی به تنظیمات اینستاگرام به صورت عمومی اضافه شود. به گفته یکی از سخن‌گویان اینستاگرام، این ویژگی یکی از چندین ویژگی در حال توسعه می‌باشد.