گوشی‌های اندرویدی 5G، اپل را برای قیمت گذاری آیفون‌های 2019 سردرگم میکنند
1 min read

گوشی‌های اندرویدی 5G، اپل را برای قیمت گذاری آیفون‌های 2019 سردرگم میکنند

5G که به عنوان نسل بعدی شبکه همراه شناخته میشود، یکی از تاثیرگذارترین فناوری ها بر روی صنعت موبایل در سال های اخیر خواهد بود و از جهات مختلفی این صنعت را تحت الشعاع قرار میدهد. حدود یک ماه از زمان رونمایی از آیفون های 208 اپل گذشته است اما هیچ وقت برای صحبت در مورد نسل بعدی این گوشی های بسیار محبوب زود نیست. بر اساس منابع مرتبط با تامین کنندگان تایوانی، سال آینده چندین سازنده گوشی های اندرویدی، دستگاه هایی را با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G روانه بازار خواهند کرد. این در حالیست که سال 2019، زمان عرضه انبوه این دستگاه ها نخواهد بود و موج اصلی این دستگاه ها در سال 2020 از راه خواهند رسید. با این حال سازندگانی مانند سامسونگ، اوپو، هواوی، شیائومی و ویوو سال آینده گوشی هایی را با این ویژگی معرفی خواهند کرد.

به نظر ارتباط خاصی بین این اتفاق و نسل بعدی آیفون های اپل وجود ندارد اما در حقیقت این چنین است و همین موضوع بر روی عملکرد سال آینده اپل تاثیر خواهد گذاشت. در صورتی که اپل تصمیم بگیرد سری 2019 را با پشتیبانی از شبکه 4G معرفی کند، این سوال پیش میآید که کوپرتینویی ها چگونه میتوانند افزایش قیمت آیفون های جدید را در مقایسه با رقبای اندرویدی 5G توجیه کنند؟ برخی معتقدند که اپل، آیفون 2019 را با دو حالت 4G/5G معرفی خواهد کرد و اولین آیفون 5G با قیمت 1299 دلار روانه بازار خواهد شد. اگر اپل تصمیم به ارائه آیفون های سال آینده با قابلیت 5G بگیرد، میتواند آیفون های فعلی را با قیمت بهتری به کسانی که هنوز آماده مهاجرت به شبکه جدید همراه ندارد، به فروش برساند.

ایده دیگری که توسط یک تامین کننده تایوانی مطرح شده این است که اپل میتواند با ساخت یک آیفون نسبتا ارزان قیمت و رده پائین تر، با قیمتی بین 899 تا 999 دلار پا به دنیای شبکه 5G در سال 2019 بگذارد. هر چند این حرکت مطمئنا بر روی آیفون های فعلی که همچنان در حال تولید و عرضه به بازار هستند تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اپل همواره برای تعیین قیمتی مطلوب برای آیفون ها در دنیای تجارت مورد تحسین قرار گرفته است. اما معرفی شبکه 5G کوپرتینویی ها را به چالش کشیده و از آنجا که اپل قصد دارد آیفون های سال 2019 را با زبان طراحی تغییر یافته و دوربین اصلی با قابلیت های سه بعدی عرضه کند، این شرکت را برای قیمت گذاری آیفون های نسل بعد سردرگم کرده است. اگر اپل تصمیم به ماندن در شبکه 4G بگیرد و اولین آیفون 5G یک مدل ارزان قیمت باشد، این امکان وجود دارد که بازطراحی آیفون ها به سال 2020 موکول شود.