همکاری نوکیا و UTS در زمینه گسترش مهارت‌های 5G در استرالیا
1 min read

همکاری نوکیا و UTS در زمینه گسترش مهارت‌های 5G در استرالیا

نوکیا اعلام کرد که با دانشگاه تکنولوژی سیدنی (UTS) همکاری می‌کند تا به فراگیری دانش و مهارت لازم دانشجویان برای مدیریت صنایع در هنگام تغییر آن‌ها به سمت تکنولوژی‌هایی مانند 5G، کمک کند. برنامه شتاب دهنده مهارت‌های 5G نوکیا همچنین مهارت‌های دانش آموزان را در زمینه‌های IP، تکنولوژی‌های پهنای باند و سایر عملکرد‌های ارتباطی گسترش می‌دهد.

Zoltan Losteiner، رئیس نوکیا، در منطقه اقیانوسیه درباره این همکاری می‌گوید:

"استرالیا به یکی از رهبران جهان در پذیرش و گسترگی 5G تبدیل خواهد شد و می‌تواند در زمینه سرویس‌های جدید مهم مانند صنعت اینترنت اشیاء (IoT) پیشرفت چشمگیری داشته باشد. ما نیاز داریم تا گسترش مهارت‌ها و دانش درست را در این کشور سرعت ببخشیم تا مطمئن شویم که استرالیا مزایای کامل را در این زمینه به خود اختصاص می‌دهد، و نوکیا نیز افتخار می‌کند که با UTS در این آموزش ملی همکاری می‌کند."

نوکیا برنامه شتاب‌دهنده خود را در آزمایشگاه تکنولوژی Botany و مرکز داده Ultimo اجرا خواهد کرد و انتظار می‌رود که در طول سال اول برنامه، در سال 2019 بیش از 1000 پرسنل صنعتی و دانشجویان آکادمیک جذب شوند.

نوکیا در مورد تمرکز برنامه می‌گوید:

"تمرکز برنامه بر روی مناطقی با گستردگی تکنولوژی دامنه‌ها مانند دسترسی رادیویی، مسیریابی IPها، شبکه‌های نوری و هسته‌ای، دسترسی به پهنای باند سالم و پلتفرم‌های اینترنت اشیاء می‌باشد."

نوکیا احتمالا از این ابتکار خود و انجام این پروژه سودمند خواهد شد زیرا هم‌اکنون بسیاری از تجارت‌ها حول محور تکنولوژی‌های ارتباطی می‌چرخند و این مسئله کسب مهارت کارکنان کشور را در زمینه‌ تکنولوژی‌های نوظهور مانند 5G طلب می‌کند. نوکیا و UTS هم‌اکنون برای بیش از 15 سال است که با یکدیگر همکاری می‌کنند و این دانشگاه یکی از اعضای کلیدی برنامه فارغ‌التحصیلان استرالیایی نوکیا می‌باشد.