نوکیا 8.1 با اسنپدراگون 710 در GeekBench ظاهر شد
1 min read

نوکیا 8.1 با اسنپدراگون 710 در GeekBench ظاهر شد

HMD Global چند وقتی است که در حال معرفی گوشی‌های میان‌رده خود می‌باشد. این کمپانی چندی قبل از نوکیل 7.1 و نوکیا 3.1 پلاس رونمایی کرده بود و اخیراً نوکیا X7 یا همان نوکیا 7.1 پلاس را در اوایل ماه اکتبر معرفی کرد. حالا لیست بنچمارک GeekBench جزئیاتی را در خصوص یک گوشی دیگر از HMD منتشر کرده است؛ نوکیا 8.1.

این تست بسیار تازه به نظر میرسد و تاریخ آن متعلق به 19 اکتبر (27 مهر) است و از آن بهتر جزئیاتی است که در این تست ارائه شده. به جای اسم رمز، این دستگاه با نام کاملی که قرار است در بازار عرضه شود در بنچمارک ظاهر شده و تعدادی از مشخصات سخت‌افزاری آن از جمله چیپ‌ست اسنپدراگون 710 نیز مشخص شده است. علاوه‌براین فرکانس پایه آن 1.7 گیگاهرتز ذکر شده که دقیقا همان چیزی است که از گیک‌بنچ انتظار میرود، چرا که این بنچمارک تمایل دارد تا کمترین سرعت پردازش خوشه‌ای در چیپ‌ست‌ها را اعلام کند. نتایج بنچمارک هم دقیقاً همان چیزی است که از این چیپ‌ست میان‌رده با لیتوگرافی 10 نانومتری انتظار می‌رفت. حافظه نوکیا 8.1 طبق گزارش GeekBench پایین‌تر از 4000 مگابایت یعنی همان 4 گیگابایت رم برای گوشی است.

از نظر مشخصات این گوشی بسیار شبیه به نوکیا 7.1 پلاس (X7) است که به تازگی معرفی شد. این گوشی هم دارای چیپ‌‌ست اسنپدراگون 710 همراه با 4 گیگابایت حافظه رم بود. تنها احتمال ممکن اینست که نوکیا 8.1 با تفاوت‌هایی مانند اندازه صفحه نمایش، باتری و چند چیزی دیگر عرضه شود، البته کماکان باید منتظر ماند و دید.

اما آخرین نکته که تصویر GeekBench به آن اشاره کرده اینست که نوکیا 8.1 با اندروید 9 پای در درون جعبه عرضه خواهد شد. این خبر بسیار خوبی است به خصوص آنکه گوشی‌های HMD بخشی از برنامه اندروید وان هستند و آپدیت‌های جدید را در سریع‌ترین زمان ممکن عرضه می‌کنند.