از سفر به خط تولید تا معرفی پاورهای ESD و EUD شرکت گرین
1 min read

از سفر به خط تولید تا معرفی پاورهای ESD و EUD شرکت گرین

شرکت "پردیس صنعت سیاره سبز" (گرین-Green) سازنده انواع سخت افزار از جمله کیس، منبع تغذیه کامپیوتر، تجهیزات جانبی و …، برندی شناخته شده و معتبر در بازار کشور است. معیارهای استاندارد این شرکت همواره با پارامترهای جهانی همخوانی داشته و در بخش خدمات پس از فروش و دوره گارانتی نیز گرین یکی از برترین های حال حاضر در کشور است. در ادامه ضمن معرفی 2 گروه از منابع تغذیه برجسته این شرکت، شاهد ویدئویی خواهیم بود که خط تولید این شرکت در بخش (منابع تغذیه کامپیوتر) را به تصویر می کشد.

پاورهای ESD گرین

همان طور که مستحضر هستید منابع تغذیه رده پایین گرین در چهار گروه ES,EU,SP و HE طبقه بندی می‌شوند که هر یک از گروه‌های نام برده توسط معتبرترین تولید کنندگان منابع تغذیه سوئیچینگ ATX در دنیا طراحی شده است. اگر خاطرتان باش طرح تحول منابع تغذیه گرین از حدود 9 ماه پیش و با عرضه پاورهای HP+ و OCPT آغاز و هم اکنون در سومین قدم به پاورهای توان پایین، خوش قیمت و حرفه ای رسیده است. در این مرحله و در فاز اول پاورهای سری EU+ و ES با مدل‌های جدیدتر خود به اسم EUD و ESD جایگزین می‌شوند و در آینده نزدیک و در فاز دوم نیز مدل‌های SPD و HED جایگزین نسل قبلی خواهند شد.

مهمترین خصوصیات و قابلیت‎های پاورهای سری ESD گرین که البته در بسیاری از موارد با مدل های EUD نیز مشترک است، با بهره مندی از توپولوژی DC-DC در یک نگاه:

  • دارای تمامـی پروتکــشن‎های ایمنـی OVP/UVP/OCP/OPP/SCP/SIP/NLO/OTP جهت تضـمین سـلـامت سـخت افزار
  • بدون محــدودیت در بارگـذاری متقابل (CROSS-LOAD) شاخـه ها، متناسب با جدید ترین سـخت افزار های حـــرفه ای
  • دارای تک شاخه بسیار پرقدرت 12V با قابیلت ارایه‎ی تمامی توان خروجی منبع تغذیه برروی تک شاخه +12V خروجی
  • طراحی مدرن مبتنی بر مبدل های بسیار پربازده DC-DC دربخش ثانـویه مجهز شده به خازن‎های جامد با طول عمر بالا
  • رگولـاسـیون ولتاژ کمتر از 2.5% در شـاخه ‎های اصــلی خروجی +5V و +3.3V و +12V و در شـرایـط بارگـذاری متقابل
  • ریپل و نویــز کمتر از 35mv شاخــه پر اهـمیت +12V خـروجـی به واسـطه طراحی مدرن و فیلتـرهای CLC بخش ثانـویه
  • برخورداری ازفن 120mm با کارکرد عملیاتی فوق العاده کم صدا تا 80% بار نامی حتی دردمای محیط حداکثر 40 درجه
  • مجـهز به کابل های تماماً تـخــت (Flat) مشـکی رنگ جهـت اسـمبل زیباتر و گـــردش بهـتر هـوا در فضای داخل کـیس
  • دارای گواهــینامه 80Plus Bronze و بازدهــی مصـــرف انرژی تا 88% جهت صــرفه جویی و کاهـــش تلفـات حــــرارتـی
  • بـرخــورداری از مـــدار تـصــحیــح ضــریـب تــوان اکــتـیــو (Active PFC) و ضــریـب تـوان (Power Factor) بیـــش از 0.95
  • مجـــهـز به خازن های تایــــوانی فــــوق العاده باکــیفیت با قابلــیت کارکــرد تا دمـای 105 درجه در بخـش اولیه و ثانویه
  • بهــره منـدی از قطـعات داخـلی بسـیار با کیفـیت (متناسـب با توان و رده این پاورها) و دارای 37 ماه گـارانتــی گــریــن

تراشه Supervisor در منابع تغذیه سوئیچینگ مدرن، مهم‌ترین بخش ناظر بر تمامی فعل و انفعالات انجام شده در آن محسوب می‌شود. در پاورهای سری ESDاز تراشه Supervisor به‌مراتب مدرن‌تر و دقیق‌تر نسبت به مدل‌های نسل قبل استفاده شده و سفارشی سازی‌های انجام شده در بایاسینگ آن، در عمل محدوده به‌مراتب تنگ‌تر و دقیق‌تر برای کنترل پروتکشن های ایمنی فراهم کرده است. این پروتکشن ها شامل: پروتکشن های OVP/UVP/OCP/OPP/SCP/SIP/NLO/OTP هستند.

در منابع تغذیه سری ESD در هر دو بخش اولیه و ثانویه از خازن‌های الکترولیتی باکیفیت تایوانی و با قابلیت کارکرد در دمای 105°C استفاده شده است. این خازن‌ها در مقایسه با خازن‌های مشابه از نوع 85°C بیش از 4 برابر عمر بیشتری دارند و به‌صورت محسوس در برابر ریپل جریان مقاوم‌ترند. ضمن اینکه در بخش DC-DC پاورهای ESD از خازن های جامد با طول عمر بسیار بالا نیز استفاده شده است. در پاورهای سری ESD از کابل‌های خروجی تماما مشکی و از نوع فلت (تخت) استفاده شده است. کابل‌های فلت نسبت به کابل های رشته ای متداول، انعطاف پذیرترند و کابل کشی قطعات را آسان‌تر کرده که نهایتا سبب زیبایی بیشتر اسمبل سیستم و تهویه بهتر هوای داخل کیس خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه پاورهای ESD شرکت گرین به لین لینک مراجعه نمائید.

پاورهای EUD گرین

در بخشی دیگر، به سراغ پاورهای EUD می رویم. همچنین به‌واسطه تعبیه مبدل‌های DC-DC در این بخش، ولتاژ هر یک از شاخه‌های اصلی خروجی (+12V,+5V,+3.3V) به‌صورت کاملاً مستقل ساخته و پرداخته می‌شود. این امر در عمل باعث تثبیت بیش از پیش سطح ولتاژ شاخه‌های نام برده در وضعیت‌های Cross Load (توزیع نامتوازن بار بر روی شاخه‌های خروجی)، Zero Load (وضعیت کاملاً بی‌باری) و به دنبال آن، اضافه شدن پروتکشن NLO (No Load Operation) به قابلیت‌های این سری از منابع تغذیه شده است. نتیجه نهایی پیاده سازی این توپولوژی کاهش Voltage Regulation شاخه‌های اصلی به کمتر از 2.5% و همچنین واکش گذرا (Transient Response) به مراتب سریع‌تر از نسل قبل خواهد بود.

علاوه بر این، بر خلاف اغلب منابع تغذیه در این رنج قیمت، قابلیت ارائه تمامی توان خروجی پاور تنها بر روی شاخه +12V نیز فراهم شده است. در واقع کاربرانی که قصد استفاده این سری از پاورها را بر روی سیستم های مدرن و مجهز به پردازنده و کارت های گرافیک پرمصرف دارند می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی از نظر توزیع توان بر روی شاخه های خروجی از حداکثر کارایی تجهیزات حرفه ای خود بهره مند شوند.

در منابع تغذیه سری EUD در هر دو بخش اولیه و ثانویه از خازن‌های الکترولیتی باکیفیت تایوانی و با قابلیت کارکرد در دمای 105°C استفاده شده است. این خازن‌ها در مقایسه با خازن‌های مشابه از نوع 85°C بیش از 4 برابر عمر بیشتری دارند و به‌صورت محسوس در برابر ریپل جریان مقاوم‌ترند. برخورداری از مدرن‌ترین توپولوژی‌های روز در بخش‌های اولیه و ثانویه در کنار قطعات فوق‌العاده باکیفیت در ساخت پاورهای EUD سبب شده تا حداکثر بازدهی مصرف انرژی نسل دوم این پاورها به حدود 88% برسد. این میزان بازدهی مصرف انرژی سبب شده تا این سری از پاورها موفق به کسب گواهینامه 80 Plus Bronze شوند.

در پاورهای سری EUD از کابل‌های خروجی تماما مشکی و از نوع فلت (تخت) استفاده شده است. کابل‌های فلت نسبت به کابل های رشته ای متداول، انعطاف پذیرترند و کابل کشی قطعات را آسان‌تر کرده که نهایتا سبب زیبایی بیشتر اسمبل سیستم و تهویه بهتر هوای داخل کیس خواهد شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه پاورهای EUD شرکت گرین، به این لینک مراجعه نمائید.

در نهایت با توجه به وضعیت موجود کشور، پاورهای تولیدی این شرکت همچنان با قیمت تمام شده مناسب به نسبت بسیاری از رقبا، دارای ارزش خرید بالاتری بوده و بروزرسانی گرین در خصوص فناوری های روز، دسترسی به استانداردهای جهانی، تنوع و گارانتی ارائه شده توسط آن نیز بسیار قابل قبول است. اینک از شما دعوت می کنیم تا با مشاهده ویدئوی زیر، روند تولید منابع تغذیه این شرکت را از نزدیک نظاره گر باشید.