آیفون XR اپل 50 درصد فروش بیشتری نسبت به آیفون 8 سال قبل خواهد داشت
1 min read

آیفون XR اپل 50 درصد فروش بیشتری نسبت به آیفون 8 سال قبل خواهد داشت

آیفون XR، نماینده نسبتا ارزان قیمت اپل در نسل جدید آیفون ها با تاخیر نسبت به آیفون 10 اس و 10 اس مکس وارد بازار خواهد شد که این اتفاق جمعه آینده صورت خواهد گرفت. پیش بینی ها در مورد میزان فروش این مدل ارزشمند از آیفون های جدید اپل اکثرا مثبت بوده است و به عقیده بسیاری از تحلیلگران شناخته شده، آیفون XR فروش بیشتری را نسبت به دو مدل گران قیمت تر تجربه خواهد کرد. اما به عقیده Robert Cihra، تحلیلگر شرکت Guggenheim Securiies عرضه ارزشمندترین آیفون 2018 بر روی یکی از مهم ترین معیارهایی که زیر نظر تحلیلگران است تاثیر منفی خواهد گذاشت. این معیار، میانگین قیمت آیفون های اپل است که سال گذشته به واسطه عرضه آیفون 10، به بیش از 700 دلار رسید در حالی که میانگین قیمت آیفون های اپل در سال 2016 حدودا 651 دلار بود.

اما به گفته Robert Cihra، به خاطر قیمت پایه 749 دلاری آیفون XR، افزایش میانگین قیمت آیفون های اپل بر روی سال مالی 2019 کوپرتینویی ها تاثیری نخواهد گذاشت. به گفته این تحلیلگر، آیفون XR نقش یک کاهنده میانگین قیمت آیفون ها را ایفا میکند و به لطف قیمت پائین تر از دو آیفون گران قیمت اپل و داشتن ویژگی های مشترک زیادی با آنها، فروش این مدل به مراتب بیشتر از iPhone Xs و Xs Max خواهد بود. این تحلیلگر اضافه کرده است که آیفون XR میتواند گزینه ای جذاب برای کاربرانی باشد که در حال حاضر از آیفون های قدیمی تر مانند آیفون 6، 6 اس و 7 استفاده میکنند و قصد بروزرسانی گوشی خود را دارند. وی معتقد است که میزان عرضه آیفون XR، حدودا 50 درصد بیشتر از آیفون 8 سال قبل خواهد بود.

در واقع Cihra معتقد است که در سه ماهه فعلی، آیفون XR مسئول 40 درصد از فروش کل آیفون ها خواهد بود و تا انتهای سه ماهه دوم مالی منتهی به ماه مارس این میزان به 50 درصد ارتقا پیدا خواهد کرد. همچنین طبق پیش بینی این تحلیلگر، Xs Max با نسبت 3 به 1 فروش بهتری نسبت به iPhone Xs خواهد داشت. Cihra پیش بینی میکند که اپل در سه ماهه مالی چهارم 47 میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند که این دوره انتهای ماه میلادی گذشته به پایان رسید. این میزان رشد یک درصدی نسبت به همین دوره از سال گذشته را نشان میدهد. برای سه ماهه تعطیلات سال نو، انتظار میرود اپل با رشد سه درصدی نسبت به سه ماهه مالی ایتدایی سال قبل 80 میلیون آیفون روانه بازار کند. میانگین قیمت آیفون ها برای ماه سپتامبر افزایش 24 درصدی نسبت به سال قبل داشته و برای سه ماهه فعلی به 6 درصد تنزل پیدا خواهد کرد.

همچنین اپل با عرضه اپل واچ سری 4، سریعترین رشد فروش را محصولاتی جز آیفون با رشد 38 درصدی در سال مالی 2018 و رشد 24 درصدی برای سال 2019 تجربه خواهد کرد. در مورد آیپد، Cihra پیش بینی میکند که عرضه این محصول در سه ماهه پایانی منتهی به ماه سپتامبر نسبت به سال قبل 1 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. درآمد حاصل از سرویس ها، با رشد 14.7 درصدی به 9.7 میلیارد دلار در سه ماهه مشابه صورت خواهد گرفت.