پلیس نیویورک دوربین لباس‌های پلیس را از آنها جدا کرد
1 min read

پلیس نیویورک دوربین لباس‌های پلیس را از آنها جدا کرد

پلیس نیویورک سال‌ها تلاش کرده است تا دوربین‌هایی که قصد دارد در لباس نیروهای خود قرار دهد مورد آزمایش قرار داده و در صورت فراهم بودن شرایط تا یک سال آینده این دوربین‌ها در لباس تک تک نیروهای خود قرار دهد. اما به نظر می‌رسد که اجرای این طرح دچار وقفه‌ای خواهد شد. یکی از ماموران منطقه Staten Island شب گذشته اعلام کرد که دوربین آن از خودش دود منتشر کرد و ناگهان آتش گرفته است. دپارتمان پلیس نیویورک هم در پی این اتفاق دوربین‌های لباس نیروهای خود را برای تحقیق بیشتر جدا کرده است.

با توجه به گزارش Daily Beast، این حادثه در حدود نیمه شب در جزیره استتن اتفاق افتاده است و دوربینی که آتش گرفته Vievu و از نوع دوربین‌های LE-5 بوده است. گزارش حاکی از آنست که دوربین به طور غیرمنتظره‌ای شروع به انتشار دود کرده است و زمانی که از روی لباس به زمین افتاد، آتش گرفت و آسیب دید. در بیانیه‌ای که توسط دپارتمان پلیس شهر نیویورک (NYPD) منتشر شده خبر از نقص احتمالی در محصول داده شده و اعلام شده که در این حادثه زمانیکه باتری دوربین منفجر شد، هیچکس آسیبی ندید.

NYPD گفته است که علت بروز این نقص را مورد بررسی قرار می‌دهد. براساس این بیانیه استفاده و توزیع مجدد دوربین‌های مدل LE به حالت تعلیق درآمده است. افسرهایی که دوربین‌های LE-5 اقدامات احتیاطی را باید در دستورالعمل خود قرار دهند، اما کسانی که از دوربین LE-4 استفاده می‌کنند، می‌توانند بدون مشکل به استفاده خود ادامه دهند. برای تحقیقات در زمینه این دوربین Axon با پلیس نیویورک همکاری خواهد کرد و برای حل و فصل سریع این موضوع اقدامات لازم انجام خواهد کرد.

طبق گزارش Daily Beast از مجموع 15500 دوربینی که در پلیس شهر نیویورک استفاده می‌شود، 2990 عدد آن از نوع مشکوک به آتش سوزی می‌باشد.