با ویژگی تصویر در تصویر کروم همزمان با مرور صفحات وب ویدئو نیز تماشا کنید
1 min read

با ویژگی تصویر در تصویر کروم همزمان با مرور صفحات وب ویدئو نیز تماشا کنید

شکی نیست که مقاومت در مقابل حواس‌پرتی‌های زندگی امروزی به‌طور فزاینده‌ای در حال سخت‌تر شدن می‌باشد. از اعلان‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا به روز رسانی‌های اخبار و فرورفتن در چت واتس اپ، همه و همه توجه شما را به سمت خود جلب می‌کنند. از همین رو به نظر می‌رسد که دیگر متمرکز شدن به یک وظیفه، کاری است متعلق به گذشته.

بخواهید یا نخواهید، این چند وظیفه‌ای با ارائه نسخه جدید گوگل کروم گسترش خواهد یافت و شما همزمان با مرور صفحات وب قادر خواهید بود تا ویدئوهای خود را در یک بخش کننده شناور تماشا کنید.

"تصویر در تصویر" به این معنی است که ویدئوها می‌توانند در یک کادر قابل حرکت در صفحه‌نمایش شما مینی‌ مایز شوند و شما از طریق این ویژگی قادر خواهید بود تا درحالی‌که ویدئو خود را نیز تماشا می‌کنید بین تب‌ها و حتی اپلیکیشن‌های مختلف نیز پیمایش کنید.

این ویژگی فقط مخصوص یوتیوب نیست و شما با استفاده از تصویر در تصویر قادر خواهید بود تا ویدئوهای موجود در وب‌ سایت‌های مختلف را در هنگام مرور صفحات وب تماشا کنید.

برای فعال‌سازی این ویژگی باید افزونه آن را از فروشگاه کروم دانلود کنید. وقتی‌که یک بار این کار را انجام دهید برای همیشه آیکون این ویژگی جدید را در نوار ابزار خود مشاهده خواهید کرد. اگر در هنگام تماشای ویدئو بر روی این آیکون کلیک کنید ویدئو شما به‌سادگی به یک کادر قابل حرکت منتقل می‌شود.

لازم به ذکر می‌باشد که فعلاً ویژگی تصویر در تصویر فقط برای نسخه‌های دسکتاپ کروم (لپتاپ‌ها و کامپیوترهای Windows، Mac و Linux ) در دسترس است.