اولین نمونه تصویر از دوربین گوشی OnePlus 6T
1 min read

اولین نمونه تصویر از دوربین گوشی OnePlus 6T

از زمانیکه کمپانی وان‌پلاس سومین پرچمدار خود، یعنی OnePlus 3 را معرفی کرد، تا امروز دوربین‌های خوبی در گوشی‌های خود تعبیه کرد. تا پیش از آنکه لقب گوشی‌های وان‌پلاس "پرچمدار کش" باشد، این گوشی‌ها ارزان قیمت بودند و مشخصات چشمگیری نداشتند، دوربین‌های آنها قابل قبول بود، اما از آن به عنوان یک محصول فوق‌العاده یاد نمی‌شد. اما از نسل سوم به بعد این شرکت به برای گوشی‌های خود به قصد رقابت با پرچمداران به بازار عرضه می‌شند دوربین‌هایی با عملکردهای خوب طراحی کرد.

وان‌پلاس 5 با دوربین دوگانه‌ای معرفی شد که سنسور ثانویه آن لنز تله فوتو بود، اما پس از آن دوربین دوگانه OnePlus 5T تغییر کرد و دوربین ثانویه آن با عنوان night camera، مناسب برای عکاسی شب اعلام شد. پس از کسب نتایج بسیار خوب این دوربین در محیط‌هایی با نور خوب، مشخص بود که وان‌پلاس در گام بعدی به فکر بهبود عملکرد دوربین در شرایط کم نور خواهد بود، تا دوربین گوشی پرچمدار خود را از تمام جهات بی نقص کند.

حالا به نظر می‌وان‎‌پلاس گامهای خود در این راه را برداشته است و حالت عکاسی در شب گوشی وان‌پلاس 6T فوق‌العاده به نظر می‌رسد. مدیرعامل این کمپانی، پت لاو یک عکس تکی در شبکه اجتماعی چینی، Weibo به اشتراک گذاشته و اعلام کرده است که این تصویر با گوشی OnePlus 6T ثبت شده است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، تصویر متعلق یک منطقه شهری است که درست بعد از غروب خورشید گرفته شده است و شما می‌توانید آسمان را در رنگ تاریک بنفش و آبی تیره مشاهده کنید. با وجود آنکه فضا در آن حدی تاریک است که در خانه‌ها چراغ روشن شده، با این حال عکس فوق‌العاده‌ای ثبت شده است. حتی با وجود چند منبع نوری آنها بیش از اندازه به تصویر نور نداده‌اند و در عین حال جزئیات در قسمت‌های تیره بسیار زیاد است. رنگ آسمان عالی به نظر می‌رسد و ماه کاملاً واضح نمایش داده شده است، تنها یک لکه نور مبهم نیست و شما به وضوح می‌توانید شکل هلال آن را تشخیص دهید.

البته که دوربین وان‌پلاس 6تی نیاز به بررسی و آزمایش‌های بیشتر دارد و تنها یک عکس که توسط مدیرعامل کمپانی سازنده منتشر شده، نمی‌تواند معیاری برای سنجش دوربین باشد، با این حال نمی‌توان منکر این موضوع شد که تصویر مورد نظر بسیار باکیفیت و قابل قبول است. (اندازه اصلی عکس)