تراشه میان رده اسنپدراگون 675 با هوش مصنوعی بالاتر و عکاسی پیشرفته‌تر معرفی شد
1 min read

تراشه میان رده اسنپدراگون 675 با هوش مصنوعی بالاتر و عکاسی پیشرفته‌تر معرفی شد

شب گذشته کوالکام، تراشه بزرگ و شناخته شده گوشی های موبایل کنفرانسی را برگزار کرده و در آن از جدیدترین پیشرفت های خود در زمینه های مختلفی مانند فناوری 5G پرده برداشته و در عین حال پردازنده ای جدید را نیز رونمایی کرده است. این کمپانی اقدام به معرفی یک چیپست میان رده به نام اسنپدراگون 675 کرده است. اسنپدراگون 675 کاملا نمایانگر مسیر مثبتی است که تراشه ها در حال طی کردن هستند چرا که این پردازنده میان رده هم برای انجام کارهای سنگینی همچون گیمینگ بهینه شده است.

علاوه بر این، هوش مصنوعی بیش از پیش در حال جای دادن خود در دل تراشه هاست و عملکرد این فناوری در تراشه جدید کوالکام نیز بهبود پیدا کرده است. دیگر پیشرفت اسنپدراگون 675 مربوط به بخش پردازش تصویر و دوربین آن است. اسنپدراگون 675 با برخورداری از مودم Snapdragon X12 و شتاب دهنده 3 برابر میتواند به حداکثر سرعت دانلود 600 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند. علاوه بر این، این چیپست سازگار با بلوتوث 5 است. کوالکام پشتیبانی از فناوری شارژ سریع QuickCharge 4+ را نیز به این تراشه اضافه کرده تا نیمی از ظرفیت باتری ظرف 15 دقیقه شارژ شود. سازگاری با فناوری های صوتی aptX و Aqstic از دیگر قابلیت های اسنپدراگون 675 کوالکام است.

چیپست میان رده جدید کوالکام مجهز به پردازنده مرکزی Kryo 460 است که این پردازنده تشکیل شده است از دو هسته قدرتمند با کارایی بالا و شش هسته با راندمان و مصرف مناسب. این چیپست هشت هسته ای با فرکانس 2 گیگاهرتز فعالیت میکند که نتیجه آن بهبود 20 درصدی در عملکرد دستگاه خواهد بود. برای بخش گرافیکی این چیپست، تراشه Adreno 612 در نظر گرفته شده تا با وجود میان رده بودن، اسنپدراگون 675 بتواند بازی ها را با نرخ فریم بالا و به شکلی روان اجرا کند. کوالکام برای توسعه بازی هایی برای اسنپدراگون های سری 600 در حال همکاری با توسعه دهندگان بازی نیز میباشد. دیگر مشخصه مهم این تراشه، پشتیبانی از 8 گیگابایت رم است که تا حدی راه سازندگان گوشی های هوشمند در آینده را مشخص میکند.

به لطف برخورداری اسنپدراگون 675 از پردازشگر سیگنال تصویر 250L کوالکام، این تراشه امکان ثبت تصاویر و ویدئوهای باکیفیت را در روز و شب، در گوشی های هوشمند فراهم میکند. این چیپست از دوربین های سه گانه اصلی و ثانویه پشتیبانی میکند که میتوانند شامل لنزهای تله فوتو تا زوم اپتیکال حداکثر 5 برابری، زاویه عریض و تصاویر فوق عریض باشد. همچنین لطف ISP قدرتمند، گوشی های مجهز به این چیپست میتوانند از قابلیت های مختلفی در بخش دوربین همچون افکت بوکه و برای حالت عکاسی پرتره، سیستم تشخیص چهره سه بعدی و تصاویر سلفی بسیار باکیفیت برخوردار شوند. فیلمبرداری در کیفیت HD با نرخ 480 فریم بر ثانیه نیز با اسنپدراگون 675 ممکن است.

موتور چند هسته ای هوش مصنوعی قرار گرفته در اسنپدراگون 675 عملکرد برنامه های مبتنی بر این فناوری را تا 50 درصد بهبود میبخشد. به گفته کوالکام، این فناوری به چیپست کمک میکند که اطلاعات را از داخل تصاویر و ویدئوها استخراج کنند، صدای کاربر را فرا گیرند و خود را با آن وفق دهند و حتی به بهبود عمر باتری کمک کنند. با اسنپدراگون 675، اپ های هوش مصنوعی بهتر و سریعتر اجرا خواهند شد. کوالکام اعلام کرده است که این چیپست از هم اکنون در دسترس است و از سه ماهه ابتدایی سال آینده، از این چیپست در گوشی های هوشمند به کار گرفته خواهد شد.