اپل هزینه تعمیرات آیفون XR را اعلام کرد
1 min read

اپل هزینه تعمیرات آیفون XR را اعلام کرد

فروش iPhone XR اپل از این هفته آغاز خواهد شد و پیش از عرضه به بازار، کمپانی سازنده اطلاعاتی از قیمت تعمیر این گوشی ارائه داده است. اگر صفحه LCD ناچ داری گوشی آیفون 10آر دچار خراش یا شکستگی شود، در صورتی که شما سرویس AppleCare+ نداشته باشید، باید برای تعمیر آن 199 دلار بپردازید. این مبلغ به طرز قابل توجهی از تعویض پنل OLED آیفون XS و XS Max که به ترتیب هزینه 279 دلاری و 329 دلاری برای شما خواهد تراشید، کمتر است. در همین حال، تعویض باتری در هر سه دستگاه 69 دلار هزینه خواهد داشت.

تعمیرات مربوط به آسیب‌های دیگر مانند شکستن پنل شیشه‌ای پشت گوشی 399 دلار در آیفون XR هزینه دارد، در آیفون‌های XS و XS Max دستمزد تعمیر پنل پشت 549 و 599 دلار می‌باشد. در مجموع تعمیرات گوشی iPhone XS مشابه با گوشی سال گذشته این شرکت، یعنی آیفون 10 است. سرویس AppleCare+ دو حادثه‌ای که برای گوشی اتفاق افتاده باشد را پوشش داده و صرف نظر از مدل، آن را با هزینه 99 دلاری پوشش می‌دهد و هزینه تعمیر صفحه نمایش را به 29 دلار می‌رساند. برای اشتراک سرویس AppleCare+ کاربران گوشی‌های آیفون XR، آیفون 8 پلاس و 7 پلاس 149 دلار و صاحبان گوشی آیفون XS و XS Max باید 199 دلار بپردازند. این سرویس تا 2 سال گوشی را تحت پوشش قرار می‌دهد، هر سال یک تعمیر. اگر بخواهید از خدمات تعمیر استفاده کنید، ارزشش را دارد.

البته لازم به ذکر است که تخفیفی که اپل برای تعمیرات باتری آیفون 6 در نظر گرفته است، در تاریخ 31 دسامبر تمام می‌شود. هزینه فعلی آن 29 دلار است، اما با تمام شدن تخفیف، در سال جدید به 49 دلار خواهد رسید. هزینه تعمیر باتری آیفون 10 هم 69 دلار خواهد شد. البته اگر گوشی آیفون خود را برای تعمیرات به جای به غیر فروشگاه‌های اپل برده باشید، این سرویس‌ها شامل شما نخواهد شد.