قیمت گذاری و تاریخ عرضه AMD Radeon RX 590
1 min read

قیمت گذاری و تاریخ عرضه AMD Radeon RX 590

همانطور که می دانید، AMD Radeon RX 590 کارت گرافیکی است که برای بهبود وضعیت AMD در بازار میان رده ها راهی بازار می گردد. به تازگی اطلاعاتی از این محصول از سوی برخی منابع معتبر منتشر شده است که در ادامه بدان ها خواهیم پرداخت. از جمله تازه ترین آنها، تصاویری از یک کارت گرافیک سفارشی Power Color مدل Devil است.

این کارت گرافیک، دارای قیمتی در رنج 300 دلار است؛ هر چند که با معماری طراحی شده در سال 2016 روبرو هستیم، اما ای ام دی با کاهش لیتوگرافی، می تواند فرکانس را افزایش داده و از بالا رفتن شدید TDP جلوگیری نماید. کارت گرافیک AMD RX 580 رقیبی برای کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا بود که البته انویدیا که هنوز برای عرضه مدل های میان رده سری GeForce RTX آمادگی ندارد، قصد دارد تا یک نسخه از GTX 1060 را با حافظه GDDR5X عرضه نماید که رقیبی برای RX 590 است.

کارت گرافیک RX 590 در تاریخ 15 نوامبر راهی بازار خواهد شد. همانطور که گفته شد، پیشبینی می گردد که قیمت مدل های Custom نیز چیزی در حدود 300 دلار باقی بماند. یک سیلیکون بهبود یافته با نام Polaris 30 در دل آن جای گرفته و این محصول با 8 گیگابایت حافظه GDDR5 معرفی می گردد. تراشه های حافظه مورد استفاده در آن، از نوع 8 گیگابیتی است که در حد و اندازه یک محصول میان رده خواهد بود. RX 590 فاقد فناوری های اختصاصی و روز خواهد بود. همچنین اطلاعی از قابلیت CrossFire در این محصول منتشر نشده است. اما در صورت امکان آرایش کرایس فایر، با صرف 600 دلار می توان عملکردی در ابعاد یک پرچمدار میانی را بدست آورد.