فناوری تشخیص سقوط اپل واچ سری 4 بعد از سقوط یک مرد در کنار اجاق داغ امتحان پس داد
1 min read

فناوری تشخیص سقوط اپل واچ سری 4 بعد از سقوط یک مرد در کنار اجاق داغ امتحان پس داد

گجت های پوشیدنی از جمله ساعت های هوشمند در وهله اول برای کنترل سلامتی کاربران توسعه داده میشوند و از ویژگی هایی مختص این کار برخوردارند که بارها مدل های مختلفی از آنها، جان کاربران را نجات داده اند. اپل واچ هم بارها این کار را به لطف سیستم کنترل ضربان خود قلب انجام داده و با هشدار پزشکی به موقع بعد از تشخیص کارکرد نامناسب قلب، چندین بار جان صاحبین خود را نجات داده است. مطمئنا روند اضافه شدن قابلیت های این چنینی که میتواند به بهبود کیفیت جسمی کاربران و جلوگیری از مرگ های ناگهانی مانند جمله قلبی، به ساعت های هوشمند و دیگر گجت های پوشیدنی ادامه خواهد داشت. اپل در جدیدترین نسل از ساعت هوشمند خود یعنی اپل واچ سری 4 از سیستم تشخیص سقوط کاربر استفاده کرد.

فناوری تشخیص سقوط برای زمانی طراحی شده است که ساعت تشخیص دهد کاربر از ارتفاعی سقوط کرده و قادر به بلند شدن از جای خود نیست. در صورت تشخیص سقوط توسط اپل واچ سری 4، لرزشی آهسته از طریق ساعت به کاربر وارد میشود، سپس زنگ هشدار به صدا درمیآید و بر روی نمایشگر چند گزینه ظاهر میشود که یکی از گزینه ها، برقراری تماس با فوریت های پزشکی یا همان اورژانس است. اگر بعد از این مرحله ساعت تا 1 دقیقه حرکتی از سوی کاربر تشخیص ندهد، بعد از شمارش معکوس 15 ثانیه ای به صورت خودکار با اورژانس تماس میگیرد.

اتفاقی که در این مورد برای فردی به نام Gustavo Rodrigues رخ داده و توسط یک نشریه سوئدی عنوان شده، کارکرد فناوری تشخیص سقوط ساعت هوشمند جدید اپل را تائید کرده است. فرد مذکور که در حال آشپزی بوده ناگهان احساس کمر درد شدیدی مانند فرو رفتن یک چاقو را در پشت خود میکند. با این اتفاق Rodrigues نهایتا دچار افتادن میشود و درست جلوی اجاق گاز روشنی که بر روی آن مشغول آشپزی بوده به زمین میخورد. وی که اپل واچ سری 4 را در مچ خود داشته، متوجه میشود دستگاه به خوبی سقوط وی را تشخیص داده است و ساعت صدای هشدار را پخش میکند تا Gustavo از این طریق کمک درخواست کند. با اینکه گوشی این شخص در اتاق دیگری بوده، اپل واچ قادر به برقراری ارتباط برای احضار آمبولانس بوده است اما Gustavo تصمیم میگیرد که با مادر همسر خود که در نزدیکی وی زندگی میکرده تماس بگیرد تا آن را به بیمارستان منتقل کند.

با اینکه اپل واچ سری 4 در این اتفاق نقش ناجی را ایفا نکرده اما به هر حال عملکرد این فناوری در دنیای واقعی نیز ثابت شده است و شاید در شرایط دیگری بتواند جان یک شخص را نجات دهد. این ویژگی به طور پیشفرض برای کاربران 65 سال به بالا فعال است اما کاربر میتواند این قابلیت را برای خود فعال کند. از آنجایی که خطر سقوط برای هر فردی وجود دارد، بهتر بود اپل این قابلیت را به طور کلی فعال میکرد و هیچ سنی را در نظر نمیگرفت.