مایکروسافت با پشت سرگذاشتن آمازون، دومین شرکت باارزش آمریکا شد
1 min read

مایکروسافت با پشت سرگذاشتن آمازون، دومین شرکت باارزش آمریکا شد

چهارم سپتامبر 2018 بود که آمازون به عنوان دومین شرکت آمریکایی به سرمایه یک تریلیون دلار رسید. اگر برای شما سوال است که اولین کمپانی که به این عنوان رسید که بود، باید بگوییم که تقریباً یک ماه پیش از این اتفاق، در تاریخ 2 آگوست اپل بود که به رقم یک تریلیون دلار دست پیدا کرد. در حالیکه اپل در این مدت افزایش 4.4 درصدی را تجربه کرده است، سهام آمازون تا 20 درصد کاهش داشته و در نتیجه این اتفاق این کمپانی دیگر دومین شرکت باارزش در ایالات متحده نیست. رویتزر گزارش داده است که این عنوان حالا با افتخار به مایکروسافت تقدیم شده است.

سهام مایکروسافت از ماه می که 95 دلار بود تا جمعه هفته گذشته 13 درصد افزایش داشته و به 106.96 دلار رسیده است. غول نرم‌افزاری جهان حالا دارای ارزشی معادل با 921 میلیارد دلار است، در حالیکه ارزش آمازون در کمال ناباوری به 801.3 میلیارد دلار کاهش یافته. با این حال، در تمام دوره 2018 آمازون 40 درصد رشد و مایکروسافت 25 درصد را تجربه کرده است. در روز چهارشنبه معیار سنجش ارزش سهام آمازون کمترین میزان را از سال 2011 تا به امروز نشان داد. هفته پیش بود که این کمپانی با گزارش مالی سه ماهه سوم سال خود، سرمایه‌گذاران را ناامید کرد. از آنجاییکه سه ماهه چهارم شامل تمامی تعطیلات مهم می‌باشد و زمان مناسبی برای خرید، انتظار می‌رود که وضعیت برای آنها کمتی بهتر از سه ماهه قبل شود.

از سوی دیگر، زمانیکه مایکروسافت هفته گذشته درآمد سه ماهه سوم مالی خود را منتشر کرد، سرمایه‌گذاران را راضی نگاه داشت. برای آنکه مایکروسافت به سومین کمپانی آمریکایی با ارزش بیش از یک تریلیون دلار تبدیل شود، سهام آنها باید 22 درصد افزایش یابد و به 130 دلار برسد. به نظر شما آیا ردموندی‌های می‌توانند تا پایان سال 2018 به عنوان مورد نظر خود دست پیدا کنند؟ یا این اتفاق به 2019 موکول می‌شود؟