کارت گرافیک های Vega 20 از تاریخ عرضه تا مشخصات
1 min read

کارت گرافیک های Vega 20 از تاریخ عرضه تا مشخصات

تراشه گرافیکی Vega 20 برای اولین بار توسط خانم لیزا سو در جریان کنفرانسی که در حاشیه کامپیوتکس 2018 برپا شد، به حضار نمایش داده شد. اینک پس از آمادگی این شرکت برای فروش و عرضه رسمی کارت گرافیک میانی RX 590، وب سایت GamersNexus مدعی اطلاعاتی شده است که از سیاست کاری AMD در زمینه کارت گرافیک ها خبر می دهد.

به گفته این وب سایت، AMD در 3 ماهه نخست سال 2019، کارت گرافیک های مبتنی بر Vega 20 را معرفی خواهد کرد. این محصولات در لیتوگرافی 7 نانومتری تولید شده و در مدل پرچمدار با حداکثر 32 گیگابایت حافظه HBM2 عرضه می گردد. رابط حافظه آن به 4096 بیت افزایش یافته است که 2 برابر Vega 10 است. به گفته GamersNexus بعید است که AMD بتواند این محصولات را قبل از نوامبر راهی بازار نماید.

یکی از مسائلی که در این مطلب بدان اشاره شده است، مانور اصلی Vega 20 در سیستم های سرور، مراکز داده و پردازش های ابری (مانند سری Radeon Pro) است. این شرکت امیدوار است تا اهمیت تراشه های Vega 20 را در این زمینه بالا ببرد. به هر حال AMD در زمینه ارائه کارت گرافیک های کلاس بازی مقداری زیادی از رقیب خود عقب افتاده است که امیدواریم این فاصله به زودی از میان برداشته شود.