OnePlus 6T؛ پرچمدار جدید وان‌پلاس امروز به‌طور رسمی معرفی شد
1 min read

OnePlus 6T؛ پرچمدار جدید وان‌پلاس امروز به‌طور رسمی معرفی شد

همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود، کمپانی وان‌پلاس امروز به طور رسمی از پرچمدار جدید خود، OnePlus 6T رونمایی کرد. این گوشی نسخه ارتقاء یافته وان‌پلاس 6 است و در مقایسه با نسل قبل دارای مشخصات بهبودیافته و پیشرفته‌تری می‌باشد که از جمله آنها می‎توان به صفحه نمایش بهتر، دوربین قوی‌تر، باتری بزرگتر و طراحی بهینه‌تر اشاره کرد. اما یکی از بزرگترین تفاوت‌هایی که این گوشی با نسل‌های قبلی خود دارد، اینست که این گوشی به صورت رسمی با اپراتور T-Mobile در خاک آمریکا عرضه خواهد شد. در ادامه مطلب با هم نگاهی می‌اندازیم به مشخصات OnePlus 6T. با ما همراه باشید.

صفحه نمایش بزرگتر، ناچ کوچکتر

صفحه نمایش OnePlus 6T دارای یک ناچ در بالای خود است، اما این ناچ که به شکل قطره آب است یکی از کوچکترین‌ها در نوع خود به حساب می‌آید که در آن فقط دوربین سلفی گوشی جای گرفته است و بلندگوی گوشی در لبه بالا واقع شده است. اما اگر به دنبال اعداد و ارقامید، OnePlus 6T دارای یک صفحه نمایش 6.41 اینچی AMOLED با رزولوشن 2340×1080 پیکسل با تراکم پیکسلی 402 پیکسل‌براینج می‌باشد. با آنکه این بزرگترین نمایشگر در بین گوشی‌های وان‌پلاس است اما رزولوشن آن تغییری نکرده است. به عبارت دیگر، از نظر کیفیت تصویر این نمایشگر پیشرو در بازار نخواهد بود.

حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر

قبل از آنکه در خصوص ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی توضیح دهیم، جالب است بدانیم که یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های OnePlus 6T حسگر اثر انگشت آن است که در زیر نمایشگر قرار گرفته و طبق ادعای وان‌پلاس در یک سوم ثانیه قادر به باز کردن قفل صفحه است.

حسگر اثر انگشت این گوشی به نظر می‌رسد که از نوع اپتیکال است، یعنی نور را از صفحه نمایش گوشی به انگشت شما تابانده و آن را می‌خواند. این دقیقاً همان تکنولوژی‌ای است که در میت 20 پرو هواوی استفاده شده، اما وان‌پلاس اولین گوشی است که آن را در آمریکا عرضه می‌کند.

دوربین

بزرگترین ارتقاء که در بخش دوربین OnePlus 6T شاهد آن هستیم، قابلیت Nightscape است که به طور خلاصه پشتیبانی از HDR را در حالت عکاسی شب فراهم کرده، از ترکیب چند تصویر جزئیات را افزایش داده و میزان نویز و تاری ناشی از حرکت را حذف می‌کند. تصاویر Nightscape به ثانیه زمان برای ثبت نیاز دارند و این طولانی‌تر از عکس‌برداری در حالت عادی خواهد بود، اما به گفته وان‌پلاس نتیجه کار ارزشش را خواهد داشت. البته قابلیت Nightscape به گوشی وان‌پلاس 6 نیز در هفته آینده اضافه خواهد شد.

تصاویر حالت پرتره در گوشی وان‌پلاس 6T با قابلیت جدید نورپردازی استودیویی کیفیت بهتری خواهد گرفت. این قابلیت مشابه آن چیزی است که اپل برای دوربین‌ آیفون‌های خود عرضه کرده بود.

اما مشخصات: دوربین OnePlus 6T مشابه نسل قبلی دارای سنسور 16 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم F1.7 و دوربین ثانویه 20 مگاپیکسلی می‌باشد. هر دو سنسور دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال و الکترونیکی هستند و می‌توانند با نرخ 480 فریم‌برثانیه به صورت صحنه آهسته فیلمبرداری کنند.

باتری و شارژ

گوشی‌های وان‌پلاس برای قابلیت‌ شارژ سریع‌شان شناخته شده‌اند و وان‌پلاس 6تی نیز یک استثنا نیست. ظرفیت باتری این گوشی 3700 میلی‌آمپرساعت است که به نوبه خود بزرگترین باتری می‌باشد که در گوشی‌های این کمپانی استفاده شده است. عمر باتری آن در مقایسه با نسل قبل 23 درصد افزایش داشته که رقم چشمگیری می‌باشد. باتری بزرگ‌تر منجر به آن شده که گوشی جدید کمی بلندتر، ضخیم‌تر و 3 گرم سنگین‌تر از نسل قبلی خود باشد. یک پورت USB-C برای شارژ این گوشی در نظر گرفته شده است. همانطور که انتظار می‌رفت خبری از جک 3.5 میلیمتری هدفون در این گوشی نیست، اما وان‌پلاس در حرکت سخاوتمندانه‌ای پورت تبدیل USB-C به جک 3.5 میلیمتری که 20 دلار قیمت دارد را در درون جعبه برای خریدان آن قرار داده است.

پردازنده و حافظه

جای تعجب نبود که پرچمدار جدید وان‌پلاس با بهترین تراشه اسنپدراگون، یعنی Snapdragon 845 چیپ‌ستی که در اکثر پرچمداراهای اندرویدی سال 2018 تعبیه شده، استفاده کند. این تراشه هشت هسته‌ای با 2 میزان حافظه رم و 2 میزان فضای ذخیره‌سازی عرضه شده و به طور کلی وان‌پلاس 6تی 3 نسخه خواهد داشت؛ 6+128 گیگابایتی، 8+128 گیگابایتیو 8+256 گیگابایتی. البته این گوشی از کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی پشتیبانی نمی‌کند.

قیمت و تاریخ انتشار

خوشبختانه وان‌پلاس به اصالت خود تکیه کرده است و پرچمدارکش جدید خود را هم با قیمتی بسیار خوب در مقایسه با گوشی‌های بالارده بازار ارائه کرده است.

  • نسخه 6+128 گیگابایتی: 549 دلار
  • نسخه 8+128 گیگابایتی: 579 دلار
  • نسخه 8+256 گیگابایتی: 629 دلار

فروش این گوشی قرار است که از تاریخ 1 نوامبر (10 آبان) در بازار آمریکا و از 6 نوامبر در بازار اروپا آغاز شود. اما نظر شما در خصوص پرچمدار جدید وان‌پلاس چیست؟ شانس موفقیت این گوشی در بازار آمریکا را تا چه اندازه ارزیابی می‌کنید؟