سیلیکون های خاص Intel Core i7-9700K با قیمت بالاتر دارای چه برتری هستند؟
1 min read

سیلیکون های خاص Intel Core i7-9700K با قیمت بالاتر دارای چه برتری هستند؟

همانطور که می دانید، کیفیت سیلیکون های GPU و CPU می تواند مقداری متفاوت بوده و این مسئله باعث شده است تا برخی از سیلیکون های مورد استفاده در کارت گرافیک های میان رده، از میان مدل های انتخاب شوند که صلاحیت آنها برای استفاده در نمونه های بالاتر رد شده است. این یک مثال ساده بود تا بدانید که حتی اورکلاک یک CPU نیز به کیفیت ساخت آن بستگی دارد.

در همین راستا فروشگاه Silicon Lottery بازار جدیدی را برای خود از میان پردازنده های نسل 9 اینتل (WhiskyLake) باز کرده است. Silicon Lottery که در زمینه فروش سیلیکون و پردازنده های خاص فعالیت دارد، مشتریانی مانند کاربران و اورکلاکرهای حرفه ای دارد. این مجموعه به تازگی اعلام کرده است که نمونه های ویژه ای از Intel Core i7-9700K را برای فروش آماده کرده است که به صورت تضمینی تا فرکانس 5.1 گیگاهرتز اورکلاک می شوند. در بخشی از سفارشی بودن سیلیکون های این فروشگاه، درجه حرارت نیز مد نظر قرار گرفته و آنها مدعی حرارت پایین تر،بین 4 الی 8 درجه شده اند. در این نمونه، AVX Offset بر روی 2 قرار دارد.

به گفته این مجموعه، تنها 28 درصد از پردازنده های Intel Core i7-9700K می توانند تا فرکانس 5.1 گیگاهرتز اورکلاک شده و پردازنده هایی که این فروشگاه در اختیار دارد، می توانند تا فرکانس 5.1 گیگاهرتز با تزریق ولتاژ 1.362v اورکلاک شوند. Intel Core i7-9700K هایی که با این ویژگی به فروش می رسند، دارای قیمت 570 دلار بوده و در یک رده پایین تر، سیلیکون هایی به فروش می رسند که به صورت تضمینی تا فرکانس 5.0 گیگاهرتز، با ولتاژ 1.350V اورکلاک می شوند که برچسب قیمت 480 دلار هستند. در نهایت نیز مدل های 4.9 گیگاهرتزی این فروشگاه به قیمت 450 دلار فروخته خواهند شد.