رقابت با مک بوک ایر جدید بسیار دشوار است!
1 min read

رقابت با مک بوک ایر جدید بسیار دشوار است!

در نهایت اپل به معرفی نسخه جدید مک بوک ایر (MacBook Air) پرداخت؛ لپ تاپی باریک و سبک به همراه OS و باتری کارآمد که بسیار کار راه انداز خواهد بود. مک بوک ایر جدید دارای نمایشگر 13.3 اینچی Retina Display با 4 میلیون پیکسل است که از دقت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از برترین نمایشگرهای جهان در این محصول به خدمت گرفته شده است. اپل از جدیدترین نسخه Touch ID به همراه سنسور بیومتریک استفاده کرده است که امنیت آن را بهبود بخشیده است.

MacBook Air یک صفحه کلید جدید با قابلیت پاسخگویی بهتر دارد. TouchPad به همراه تغییراتی بهبود یافته، از سرعت عمل و بازخورد بهتری بهره می برد. همانطور که می دانید، اپل در برخی مدل های مک بوک و آی مک از یک پردازنده اختصاصی و مجزا، به منظور پردازش رویدادهای امنیتی و برخی موارد مانند Touch ID و نوار OLED استفاده می کند؛ مک بوک ایرهای جدید نیز دارای یک پردازنده اضافی T2 هستند. این پردازنده، بارهای اضافی CPU اصلی را کاهش داده و موجب افزایش عملکرد و سرعت می شود.

پردازنده های فوق کم مصرف اینتل، در مدل های Intel Core i5 دو هسته ای، قلب پردازشی MacBook Air ها هستند. فرکانس کاری آنها 1.6 الی 3.6 گیگاهرتز بوده و حداکثر 1.5 ترابایت حافظه SSD در آنها تعبیه می گردد. در پیکربندی های گوناگون، حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 با فرکانس موثر 2133 مگاهرتز نیز جزو مشخصات فنی اعلام شده است. دوربین FaceTime HD، طول عمر 13 ساعتی باتری داخلی، پد لمسی بزرگتر با قابلیت Force Touch، دو پورت Thunderbolt 3 و استفاده 100 درصدی از متریال آلومینیوم، مک بوک ایر جدید را به یک الترابوک باریک، زیبا، مدرن و پیشرفته مبدل کرده است که رقابت با آن کار ساده ای نخواهد بود. به گفته اپل، مک بوک های ایرهای جدید با شروع قیمت 1199 دلار، از تاریخ 7 نوامبر راهی بازار خواهند شد. یعنی چیزی در حدود 18 میلیون تومان!