کامپیوترهای Mac Mini، پردازشگرهای کوچک اما قدرتمند
1 min read

کامپیوترهای Mac Mini، پردازشگرهای کوچک اما قدرتمند

کنفرانس کمپانی اپل با معرفی مک بوک ایر جدید، و برخی محصولات دیگر ادامه یافت. از جمله این محصولات می توان به کامپیوتر کوچک یا مینی کامپیوتر Mac Mini اشاره کرد. مک مینی جدید، از نظر ظاهر مشابه با نسخه پیشین بوده و در یک کیس آلومینیومی جای گرفته است. اپل همچنین یک سیستم تهویه جدید را در آن به کار گرفته است که به گفته آن، گردش هوا و تهویه را تا 2 برابر به نسبت نسخه پیشین افزایش داده است.

حداکثر 64 گیگابایت رم DDR4 می تواند در مک مینی های جدید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین تا 2 ترابایت فضای SSD نیز در کانفیگ های متنوع آن یافت می شود. اپل از CPUهای نسل 8 اینتل، در مدل های 4 و 6 هسته ای استفاده می کند که به احتمال زیاد، شامل مدل های Ultra Low Voltage هم می شوند. چهار رابط Thunderbolt 3، سازگاری با USB-C، درگاه HDMI و رابط های USB-A به همراه یک کنترلر شبکه 10 گیگابیتی، بخش I/O را تشکیل می دهند.

همانند مک بوک ایر جدید، Mac Mini نیز دارای پردازنده اضافی Apple T2 است که بخشی از پردازش های امنیتی را نیز بر عهده دارد. macOS Mojave به همراه قابلیت های جدید چند نمایشگری و استفاده از برنامه های نرم افزاری بروز شده، آخرین و مهمترین بخش های Mac Mini های جدید هستند. Mac Mini ها از 7 نوامبر برای فروش در بازارهای جهانی آماده شده و شروع قیمت آنها نیز از 799 دلار است.