آیپد پرو سال 2018 اپل به طور رسمی معرفی شد
1 min read

آیپد پرو سال 2018 اپل به طور رسمی معرفی شد

اپل ساعاتی پیش در کنفرانس ویژه خود از iPad Pro سال 2018 رونمایی کرد. آیپد جدید اپل دارای صفحه نمایش تمام صفحه، لبه‌های صاف با گوشه‌های گرد، قابلیت Face ID و.. است. آیپد پرو جدید اپل که در دو مدل ارائه شده است، مانند آیفون XR دارای نمایشگر Liquid Retina می‌باشد. اما در ادامه مطلب با هم نگاهی می‌اندازیم به مشخصات دقیق‌تر این دستگاه.

صفحه نمایش و Face ID

iPad Pro جدید داری صفحه نمایش 11 اینچی می‌باشد. جالب است بدانید که از نظر ابعاد فیزیکی این آیپد مشابه نسل قبلی می‌باشد اما از آنجاییکه آیپد قبلی دارای حاشیه‌های بیشتری بود، صفحه نمایش آن 10.5 طراحی شده بود. البته آیپد پرو یک نسخه بزرگتر با صفحه نمایش 12.9 اینچی دارد که در مقایسه با نسل قبلی نمایشگر این تبلت هم بزرگتر می‌باشد.

هر دو نسخه آیپد پرو ضخامت 5.9 میلیمتری می‌باشند که نسخه بزرگتر در مقایسه با نسل یک میلیمتر باریک‌تر شده است. آیپد پرو دارای قابلیت Face ID است که اولین بار در گوشی آیفون X برای باز کردن قفل صفحه با قابلیت تشخیص چهره معرفی شده بود. این قابلیت همچنین از امکاناتی مانند Animoji، Memoji، Apple Pay و ورود به برنامه‌ها و… پشتیبانی می‌کند. آیپد پرو جدید اپل نیازی به ناچ برای برای قرار دادن تکنولوژی Face ID ندارد، چرا که حاشیه بالایی آن به اندازه کافی برای قرارگیری آن بزرگ است. آیپد پرو مانند آیفون 10 دارای ژست‌های حرکتی جهت مالتی تسکینگ و ناوبری گوشی است.

سخت‌افزار

چیپ‌ست A12 Bionic با معماری 7 نانومتری، درست مانند آیفون‌های جدید سال 2018 در این آیپد تعبیه شده است. 10 میلیارد ترانزیستور، هشت هسته پردازشی و هفت هسته گرافیکی پردازش سیستم این آیپد را 35 درصد سریع‌تر و پردازش گرافیکی آن را 90 درصد سریع‌تر از نسل سال گذشته کرده است. عملکرد گرافیکی آن 1000 برابر سریع‌تر شده و طبق ادعای اپل مشابه عملکرد اکس باکس وان در قالب یک تبلت است. عمر باتری این آیپد 10 ساعت است و طبق معمول اشاره مستقیمی به میزان ظرفیت باتری آن نشده است.

1 ترابایت حافظه و پورت USB-C

میزان فضای ذخیره‌سازی که برای این تبلت در نظر گرفته شده است برای اولین بار از 512 گیگابایت به 1 ترابایت ارتقاء یافته است. پورت لایتنینگ حالا جای خود را به USB-C داده است. آیپد پرو جدید از از خروجی نمایشگر 5K پشتیبانی می‌کند و می‌تواند از طریق پورت USB-C خود آیفون و یا دستگاه‌های دیگر را شارژ کند.

قلم جدید و کیبورد هوشمند Folio

در این مراسم اپل از نسل دوم Apple Pencil نیز رونمایی کرد که به طور خودکار به دستگاه متصل شده و به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. این قلم با خاصیت مغناطیسی به آیپد پرو جدید متصل می‌شود و با ضربه زدن به صفحه، نمایشگر آن را روشن می‌کند. البته این قلم ویژگی‌های بیشتری دارد و قابلیت شخصی‌سازی نیز برای آن تعریف شده است.

کیبورد هوشمند Folio نیز سخت‌افزار جدید اپل در مراسم امروز بود که قابلیت تنظیم زاویه صفحه نمایش را نیز دارد. این طراحی برخلاف کیبورد هوشمند قبلی است که تنها یک کاور بود و اسمارت کیبورد فولیو قسمت جلو و عقب را کامل پوشش می‌دهد.

قیمت و تاریخ دسترسی

از قابلیت‌های دیگر آیپد پرو می‌توان به بلوتوث نسخه 5.0، اسمارت HDR در دوربین Face ID، Gigabit LTE، شارژ 18 واتی و عدم وجود جک هدفون 3.5 میلیمتری اشاره کرد.

قیمت آیپد پرو 10.5 اینچی 649 دلار باقی ماند. آیپد پرو جدید 11 اینچی 799 دلار و آیپد پرو 12.9 اینچی 999 دلار قیمت خواهند داشت. فروش این محصولات از هفته آینده، 7 نوامبر (16 آبان) آغاز خواهد شد.