شلیک به قلب فناوری با مادربرد GIGABYTE Z390 Designare
1 min read

شلیک به قلب فناوری با مادربرد GIGABYTE Z390 Designare

و باز هم شاهد یک مادربرد پرچمدار Z390 دیگر، اینبار با برند گیگابایت هستیم. مادربرد GIGABYTE Z390 Designare محصولی دیگر از شرکت تایوانی گیگابایت، با تراشه Z390 و سوکت LGA 1151، میزبان جدید ترین پردازنده های اینتل از نسل 9 خواهد بود. این مادربرد که از سری محصولات Designare است، تماما برای کاربردهای پردازشی تخصصی و فراتر از بازی تولید شده است. نمای ظاهری آن کاملا مشابه سری Designare بوده و با قابلیت های متعدد خود، لایق نام پرچمدار است.

تغذیه این مادربرد در بخش VRM از مداری با آرایش 1+12 تامین می گردد که به صورت دیجیتالی مدیریت می شود. 4 اسلات حافظه رم بر روی آن موجود است که از حافظه هایی با فرکانس حداکثر 4266 مگاهرتز پشتیبانی می کنند. 2 اسلات حافظه SSD M.2 با اتصال به مسیر PCIe 3.0 x4 و پوشش ضد حرارت نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این حافظه ها امکان استفاده از RAID را نیز فراهم کرده اند.

جهت استقامت در برابر حرارت بالا و عملکرد تضمینی، گیگابایت در مادربرد GIGABYTE Z390 Designare از 2 لایه مس در لایه های PCB استفاده کرده است. این مادربرد جذاب، دارای یک ورودی DisplayPort است؛ این رابط به کاربران این امکان را می دهد که کارت گرافیک خارجی را به مادربرد متصل کند؛ مانند آمپلی فایر های گرافیکی. برای ارسال تصاویر، گیگابایت از BUS مسیر iGPU استفاده کرده است. مادربرد جدید گیگابایت دارای 2 عدد رابط Thunderbolt 3 است که به صورت همزمان می تواند 2 نمایشگر 4K یا یک نمایشگر 5K با فرکانس 60 هرتز را هندل نماید. 2 رابط Gigabit Ethernet، کنترلر ترکیبی WiFi 802.11ac Wave 2 و کدک صوتی Realtek ALC1220-VB از جمله دیگر ویژگی های این مادربرد به شمار می روند. تا زمان نوشتن این مطلب، گیگابایت اشاره ای به قیمت گذاری مادربرد Z390 Designare نکرده است.