هزینه تعمیر آیپد پرو جدید اپل 649 دلار است
1 min read

هزینه تعمیر آیپد پرو جدید اپل 649 دلار است

اپل در رویداد سه شنبه شب چند محصول جدید و مهم را معرفی کرد که یکی از مهم ترین آنها، آیپد پرو 2018 است که البته از گران قیمت ترین تبلت های اپل نیز محسوب میشود. پائین ترین نسخه از آیپد پرو جدید که به نمایشگر 11 اینچی و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است، 799 دلار قیمت دارد و بالاترین نسخه از این تبلت فوق العاده که از نمایشگر 12.9 اینچی و پشتیبانی از شبکه LTE برخوردار است، به قیمت 1899 دلار به فروش خواهد رسید. مشخصا قیمت آیپد پروهای جدید اپل بسیار زیاد است و نکته مهم این است که هزینه تعمیر این تبلت ها نیز هنگفت است و اگر آیپد پرو شما بدون گارانتی و سرویس AppleCare+ باشد و مشکلی برای آن پیش بیاید باید مبلغ قابل توجهی را برای تعمیر آن پرداخت کنید.

ipad pro repair

صفحه پشتیبانی اپل فهرستی از هزینه تعمیرات آیپدها را منتشر کرده و قیمت تعمیر مدلهای مختلف را در شرایط داشتن گارانتی و عدم برخوداری از گارانتی درج کرده است. هزینه سرویس AppleCare+ برای آیپد پرو به مدت دو سال 129 دلار است که شامل بیمه حوادث و دیگر آسیب های ناشی از حوادث نیز میشود. اما اگر بعد از یک سال ضمانت محدود آیپد پرو 2018 شما به اتمام برسد و دستگاه نیاز به تعمیر پیدا کند، باید هزینه ای برابر با 649 دلار (حدودا 10 میلیون تومان به نرخ امروز) پرداخت کنید تا اپل دستگاه شما را تعمیر کند. ضمانت محدود یک ساله اپل شامل آسیب های فیزیکی دستگاه نمیشود پس اگر در طول یک سال به طور مثال صفحه نمایش آیپد پرو 2018 شما بشکند، لازم است همان هزینه 649 دلاری را پرداخت کنید.

اما کاربرانی که آیپد خود را با سرویس ویژه AppleCare+ خریداری کنند، برای تعمیر تبلت خود، هر مدلی آیپد که باشد از جمله آیپد پرو 2018 فقط لازم به پرداخت 49 دلار است که در مقایسه با هزینه تعمیر خارج از گارانتی، بسیار رقم کمی محسوب میشود. این رقم در مقایسه با نرخ 269 دلاری سرویس AppleCare+ برای آیفون 10 اس که حدودا 1000 دلار قیمت دارد نیز مناسب تر است و گرانی سرویس ضمانت اپل را برای آیفون جدید این شرکت نشان میدهد. پس با این اوصاف خرید آیپد پرو با سرویس AppleCare+ مطمئنا حرکت منطقی تری است. هر چند اگر در ایران زندگی میکنید و قصد خرید آیپد پرو جدید را دارید، طبیعتا باید قید سرویس های خدماتی اپل را بزنید.