مشکل داغ شدن پیکسل 3های گوگل که منجر به خاموشی دستگاه می‌شود
1 min read

مشکل داغ شدن پیکسل 3های گوگل که منجر به خاموشی دستگاه می‌شود

گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی در جهان شناخته می‌شوند، اما متأسفانه اعتبار این گوشی با ایراداتی که پس به بازار آمدن نسل سوم آنها به بازار ظاهر شده، کمی تخریب شده است. پیش‌تر اخباری مبنی بر مشکلاتی که گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 XL در رابطه با مدیریت حافظه دارند، منتشر شده بود، که گوگل در نهایت اعلام شد که این مشکل با یک آپدیت برطرف خواهد شد. اما به تازگی این گوشی‌ها دچار مشکل بزرگتری شده‌اند.

تعدادی از صاحبان گوشی‌های پیکسل 3 ادعا کرده‌اند که دستگاه آنها در هنگام شارژ به طور غیرعادی و بیش از اندازه گرم می‌شود. ظاهراً انجام عملیات‌هایی مانند تماس ویدئویی، تماشای ویدئو و حتی گوش دادن به موسیقی همزمان با شارژ کردن گوشی‌های پیکسل 3 باعث می‌شود این دستگاه به شدت داغ شود، در آن حدی که با ظاهر شدن پیغامی مبنی بر جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، گوشی خاموش می‌شود. ظاهراً این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه از طریق Pixel Stand خود گوگل و یا شارژرهای بی‌سیم دیگر در حال شارژ است، اما شکایاتی مبنی بر این نیز وجود دارد که کسانیکه با شارژرهایی به غیر از خود گوگل دستگاه را شارژ کرده‌اند، دچار این مشکل شده‌اند.

زمانیکه گوشی در حال شارژ است و شما از آن برای انجام کارهای دیگری استفاده می‌کنید، گرم شدن آن موضوع چندان دور از ذهنی نیست، اما پیکسل 3های گوگل کمی غیرعادی رفتار می‌کنند. به طور معمول، زمانیکه گوشی شروع به گرم شدن می‌کند، کاربران ابتدا یک هشدار دریافت می‌کنند. اما اگر گرم شدن دستگاه ادامه داشته باشد، سرعت شارژ پایین خواهد آمد و حتی ممکن است به طور کل متوقف شود. به عنوان آخرین راه‌حل، برای آنکه گوشی دچار آسیب بحرانی نشود، با ظهور پیغامی، خاموش می‌شود.

در حال حاضر ممکن است این مشکل تنها به چند دستگاه محدود باشد و ما امیدواریم که اینگونه باشد. از طرف دیگر، گزارشی مبنی بر وجود مشکل در نسخه بزرگتر، یعنی Pixel 3 XL منتشر نشده است. اگر این یک مشکل نرم‌افزاری باشد، گوگل آن را در روزهای آینده برطرف خواهد کرد، اگر نه، کمپانی باید به زودی دستورالعملی درخصوص چگونگی مقابله با این ایراد را ارائه دهد.