اپل برنامه تعمیر مشکلات آیفون X و مک بوک پرو را اعلام کرد
1 min read

اپل برنامه تعمیر مشکلات آیفون X و مک بوک پرو را اعلام کرد

در این اواخر اپل به هیچ عنوان محصولاتی عاری از نقص در تولید را معرفی نکرده است و مدل از دستگاه های معرفی شده توسط کوپرتینویی ها دارای مشکلات بخصوصی بوده اند. این موضوع در مورد آیفون های سال قبل نیز صدق میکرد و لپ تاپ های مک بوک اپل نیز از مشکلات فنی در امکان نبودند. تمام کاری که از دست اپل در این شرایط برمیآید، اعلام برنامه هایی برای رفع مشکلات تائید شده توسط کمپانی است. این اتفاق بارها توسط اپل صورت گرفته و باری دیگر شاهد اعلان برنامه تعمیراتی جدیدی هستیم که طی آن، برخی از قطعات چند محصول اپل تعویض خواهند شد. هدف اول تعویض ماژول صفحه نمایش آیفون X است. به گزارش عده ای از کاربران، این دستگاه از ابتدای عرضه دچار مشکلاتی در قسمت پنل لمسی است و به گفته اپل، این نقص میتواند موجب مشکلات زیر شود:

  • صفحه نمایش یا بخشی از آن به لمس یا لمس های پی در پی عکس العملی نشان نمیدهد.
  • عکس العمل ناگهانی و بی دلیل صفحه نمایش بدون اینکه لمسی روی آن صورت گرفته باشد.

در صورتی که صاحب آیفون X باشید و واجد شرایط برنامه تعمیر اپل باشید، کمپانی به رایگان نمایشگر دستگاه شما را تعویض میکند. این در حالتی ممکن است که نمایشگر گوشی شما سالم و بدون شکستگی یا ترک خوردگی باشد که در این صورت هزینه تعمیر پنل جداگانه از مشتری دریافت میشود. برنامه تعویض نمایشگر آیفون X تا سه سال از زمان خرید شامل حال این دستگاه میشود.

دیگر مشکلی که در برنامه تعمیری اپل وجود دارد مربوط به مک بوک پرو 13 اینچی مجهز به حافظه SSD بدون نوار لمسی (Touch Bar) است که در بازه زمانی بین ژوئن 2017 تا ژوئن 2018 خریداری شده است. نسخه های 128 و 256 گیگابایتی این لپ تاپ از مشکلی رنج میبرند که میتواند حذف و یا خراب کردن اطلاعات داخل دستگاه را به دنبال داشته باشد و به گفته اپل لازم است که فیرمور دستگاه بروزرسانی شود. این کار موجب حذف کامل اطلاعات مک بوک پرو میشود بنابراین کاربران پیش از تحویل دستگاه به مراکز خدماتی باید از اطلاعات داخل آن نسخه پشتیبان تهیه کنند. استعلام مک بوک پروهای دارای این نقص فنی با استفاده از شماره سریال دستگاه از طریق سایت اپل ممکن است.

برای آن دسته از کاربرانی که چنین مشکلاتی را با دستگاه خود داشته اند و پیش از اعلام برنامه تعمیر اپل، اقدام به رفع آن کرده اند، میتوانند با برقراری تماس با نمایندگی های اپل، هزینه پرداختی را از کمپانی دریافت کنند. اپل همچنین در حال اجرای برنامه تعویض باتری آیفون های 6 به بعد با قیمت پائین تر است که این برنامه تا پایان سال میلادی جاری به پایان میرسد.