گزارش Steam: کارت گرافیک GTX 1060 همچنان در صدر لیست
1 min read

گزارش Steam: کارت گرافیک GTX 1060 همچنان در صدر لیست

مجموعه Steam به صورت دوره ای، همواره گزارش هایی را از سخت افزار و نرم افزارهای گیمر و کاربران خود منتشر می کند. این گزارش ها همواره معیاری به منظور اندازه گیری سخت افزارهای پر طرفدار و البته در حال استفاده بوده است. آخرین گزارش استیم، تا ماه اکتبر سال 2018، چندیست که منتشر شده و در ادامه نتایج آن را با شما عزیزان نیز در میان خواهیم گذاشت.

بنابر گزارش Steam، دارندگان کارت گرافیک هایی که از کتابخانه سطح پایین DirectX 12 پشتیبانی می کنند نه تنها در رتبه نخست قرار دارد، بلکه همچنان رشد خود را با کمی اختلاف به نسبت ماه های اخیر، حفظ کرده است. 89.86 درصد از گیمرهای استیم از کارت گرافیک هایی استفاده می کنند که از DirectX 12 پشتیبانی می کنند. این مقدار در آخرین گزارش با 0.57 درصد رشد همراه بوده است.

گزارش های بسیاری در طول 1 سال و نیم گذشته منتشر شده است که NVIDIA GeForce GTX 1060 را به عنوان پر فروش ترین کارت گرافیک مخصوص بازی جهان معرفی کرده است؛ گزارش های Steam نیز سندی بر این ادعا است؛ کارت گرافیک GeForce GTX 1060 همچنان به عنوان پر استفاده ترین کارت گرافیک در این مجموعه بازی، در صدر لیست قرار دارد. GeForce GTX 1060 با رقم خیره کننده 14.79 درصد، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. رشد استفاده از آن نیز 0.50 درصد در ماه گذشته بوده است.

پس از آن کارت گرافیک GTX 1050 TI و GTX 1050 ساده رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. این گزارش نشان می دهد که کارت گرافیک های میان رده همچنان پر استفاده ترین کارت گرافیک های گیمرها خواهند بود. همچنین رتبه های نخست نیز تماما در اختیار تراشه های انویدیا قرار دارد. شما برای بازی از چه کارت گرافیکی استفاده می کنید؟