ثبت نام کارت سوخت + زما‌ن‌بندی و همه اطلاعاتی که نیاز است بدانید
1 min read

ثبت نام کارت سوخت + زما‌ن‌بندی و همه اطلاعاتی که نیاز است بدانید

اگر در جریان اخبار داخلی کشور باشید، می‌دانید که کارت سوخت قرار است دوباره بازگردد. در همین راستا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در 28 آبان ماه با انتشار یک بیانیه رسمی عنوان کرد:

به‌منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقباً اعلام خواهد شد، صرفاً با استفاده از کارت سوخت انجام شود.

اگر پیش‌تر از کارت سوخت استفاده می‌کردید و هنوز هم آن را در اختیار دارید، نیاز به انجام عملیات خاصی ندارید و با اجرایی شدن طرح سهیمه‌بندی بنزین، کارت شما فعال خواهد شد. اما اگر کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت شما مفقود شده است، می‎‌توانید از طریق راه‌های زیر برای دریافت کارت جدید اقدام کنید:

راه‌های ثبت نام کارت سوخت:

روش اول:

شما می‌توانید از امروز، سوم آذر ماه با مراجعه به دفاتر پلیس +10 و ارائه مدارک برای دریافت کارت سوخت اقدام کنید.

این شامل مالکان خودروهای عمومی دولتی، اعم از سواری، وانت، موتور و خودروهای قولنامه‌ای برای درخواست کارت المثنی می‌شود. اما خودورهای نوشماره، دارای کاتر سوخت هستند و مالکان برای دریافت آن باید به دفاتر پست مراجعه کنند.

روش دوم:

در این روش شما می‌توانید با مراجعه به سایت خدمات دولت همراه (www.mob.gov.ir) و انتخاب گزینه درخواست کارت سوخت المثنی، با ثبت اطلاعات خود برای دریافت کارت اقدام کنید. این سامانه از 5 آذر و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

روش سوم:

با نصب اپلیکیشن خدمات دولت همراه و انتخاب گزینه درخواست کارت سوخت المثنی هم می‌توانید برای دریافت آن از پنجم آذر اقدام کنید. شما می‌توانید نسخه اندروید و iOS این برنامه را از وب‌سایت خدمات همراه دولت دریافت کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام کارت سوخت:

  1. شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه
  2. كد ملی و تاریخ تولد متقاضی (با ثبت كد ملی و تاریخ تولد سایر اطلاعات شناسنامه‌ای مانند نام و نام‌خانوادگی، نام پدر و شماره شناسنامه به صورت خودكار نمایش داده می شود)
  3. اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی کارت وسیله نقلیه مندرج در ذیل باركد پشت كارت وسیله نقلیه متقاضی) یا شماره VIN
  4. انتخاب یكی از شماره‌های 16 رقمی كارت بانكی متقاضی كه به صورت خودكار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. (صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت، به عنوان مثال 603799****2213، نمایش داده می‌شود.)
  5. پس از ورود اطلاعات، پیامکی از سرشماره MGOV مبنی بر تأیید عملیات ثبت‌نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید كه تنها به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.

قرار است که نحوه‌ی فعال‌سازی کارت سوخت و استفاده‌ی آن در جایگاه‌های سوخت در اطلاعیه‌های آینده درگاه خدمات دولت اعلام شود.

نکته 1: آن دسته از مالكان كه دارای بیش از یك دستگاه خودرو و موتورسیكلت فاقد كارت سوخت هستند، برای ثبت نام كارت المثنی بایستی مجدداً مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیكلت را با یک کارت بانکی دیگر تكرار كنند.

نکته 2: درصورت هر گونه مشکل یا دریافت اطلاعات تکمیلی، خواهشمند است که به درگاه mob.gov.ir مراجعه نموده یا با شماره 09627 تماس حاصل فرمایید.

جدول زمان‌بندی ثبت‌نام کارت سوخت المثنی:

این جدول زمان‌بندی براساس 2 رقم سمت راست تلفن همراه متقاضیان می‌باشد.

تاریخ ثبت‌نام

رقم آخر شماره همراه متقاضی

5 آذر

دو رقم سمت راست 99

6 آذر

دو رقم سمت راست 89

7 آذر

آخرین رقم سمت راست 9 (یعنی 09 تا 99)

8 و 9 آذر

آخرین رقم سمت راست 8

10 و 11 آذر

آخرین رقم سمت راست 7

12 و 13 آذر

آخرین رقم سمت راست 6

14 و 15 آذر

آخرین رقم سمت راست 5

16 و 17 آذر

آخرین رقم سمت راست 4

18 و 19 آذر

آخرین رقم سمت راست 3

20 و 21 آذر

آخرین رقم سمت راست 2

22 و 23 آذر

آخرین رقم سمت راست 1

24 و 25 آذر

آخرین رقم سمت راست 0

نکته پایانی: مالکین خودرو و یا موتورسیکلتی که کارت سوخت فعالی در سامانه هوشمند دارند، در صورت تقاضای مجدد برای کارت المثنی، کارت اولیه آنها باطل خواهد شد.