به‌روزرسانی شد: لاجیتک قصد دارد با 2.2 میلیارد دلار Plantronics را تصاحب کند
1 min read

به‌روزرسانی شد: لاجیتک قصد دارد با 2.2 میلیارد دلار Plantronics را تصاحب کند

4 ماه پیش بود که اخباری مبنی براین به گوش رسید که لاجیتک، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات کامپیوتری قصد دارد Blue Microphones را تصاحب کند. حالا این شرکت هدف بزرگتری نیز پیدا کرده و طبق گزارش رویتزر Plantronics قرار است که توسط این کمپانی خریداری شود. براساس این گزارش لاجیتک قصد دارد شرکت تولیدکننده هدست و ایربادهای بلوتوث را با قیمت 2.2 میلیارد دلار خریداری کند و اگر مذاکرات موفقیت آمیز باشد، احتمالاً در روزهای باقیمانده از این هفته به صورت رسمی معامله نهایی اعلام خواهد شد.

پلنترونیکس می‌تواند بزرگترین خرید لاجیتک لقب گیرد. رویترز گزارش داده است که دلیل اصلی اینکه دو شرکت قصد انجام این معامله را دارند، کاهش هزینه‌های تولید و به حداقل رساندن تأثیر تعرفه‌های دولت ترامپ در واردات چین به ایالات متحده است. ادغام این دو شرکت قطعاً رویکرد مثبتی برای هدف مورد نظر خواهد بود. Plantronics تولیدکننده طیف وسیعی از هدفون‌ها و ایربادهای بلوتوث، هدست‌های اداره‌ای و دیگر لوازم جانبی است و پس از آنکه بسیاری از کمپانی‌های مطرح تولید هدست‌های بلوتوثی را متوقف کرده و به تولید محصولات دیگری روی آوردند، این شرکت همچنان این نوع هدست‌ها را تولید می‌کند که این روزها بیشترین کاربرد آن در اداره‌های خاص می‌باشد. طبق گفته این کمپانی، زمانی که نیل آرمسترانگ بر روی ماه قدم گذاشت و آن جملات معروف را بیان کرد، از هدست پلنترونیکس استفاده می‌کرد.

لاجیتک در طول سال‌های فعالیت خود، شرکت‌های زیادی را خریداری کرده است، اما با این حال به نظر می‌رسد 2018 پرخرج‌ترین سال این کمپانی در زمان فعالیتش باشد.

بزرگترین تصاحبات لاجیتک:

  • 2018 – Blue Microphones به قیمت 117 میلیون دلار
  • 2017 – Astro Gaming به قیمت 85 میلیون دلار
  • 2016 – Jaybird به قیمت 50 میلیون دلار
  • 2016 – Saitek به قیمت 13 میلیون دلار
  • 2008 – Ultimate Ears به قیمت 34 میلیون دلار

در صورت نهایی شدن مذاکره لاجیتک با Plantronics، این بزرگترین دستاورد کمپانی در دوران فعالیتش خواهد بود.

به‌روزرسانی: لاجیتک در بیانیه‌ای امروز اعلام کرده است که با وجود آنکه مشغول مذاکره با Plantronics بودند، این مذاکرات را متوقف کردند.