صفحه محصول لنوو، از CPUهای نسل 9 لپ تاپ می گوید
1 min read

صفحه محصول لنوو، از CPUهای نسل 9 لپ تاپ می گوید

همانطور که می دانید اینتل به تازگی CPUهای نسل نهم خود را برای کلاس دسکتاپ رونمایی کرده است که البته در حال حاضر تمامی آنها لانچ نشده و منتظر عرضه میان رده و مدل های Core i3 از این دسته هستیم؛ با این وجود انقدر سر این شرکت شلوغ شده و خطوط تولید آن زیر فشار سنگین قرار دارند که دیگر به مانند گذشته فرصت ندارد تا پس از معرفی یک پلتفرم، آن را به سرعت برای لپ تاپ ها نیز فراهم سازد.

صفحه محصولی از Lenovo، برای لپ تاپ های سری S530، حاکی از آن است که به زودی می توانید منتظر پردازنده های Whiskylake در نوت بوک ها باشیم. در این صفحه محصول، 3 پردازنده سری 9000 به چشم می خورد که Core i3, i5 و Core i7 هستند. تمامی آنها از نسل ویسکی لیک بوده و در نوت بوک IdeaPad S530-13IWL جای خواهند گرفت. اسامی این مدل ها عبارت اند از: i7-9550U, i5-9250U و i3-9130U که مشخصات از مدل های فوق کم مصرف اینتل هستند.

شایان ذکر است که در گذشته، شایعاتی مبنی بر ارائه یک نسل جدید موسوم به Comet lake U از سوی اینتل مطرح شده بود که با 4 هسته، پردازنده های فوق کم مصرف این شرکت برای لپ تاپ های میانی خواهند بود. در نتیجه هنوز به طور دقیق مطمئن نخواهیم بود که اینتل برای نامگذاری این پلتفرم چه اسمی را انتخاب خواهد کرد. از سوی دیگر، اینتل در نامگذاری WhiskyLake به طور خاموش و بی صدا، تغییراتی را ایجاد کرده است که به زودی بدان خواهیم پرداخت!