سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری سامسونگ در شرکت سازنده Pokemon Go
1 min read

سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری سامسونگ در شرکت سازنده Pokemon Go

سامسونگ قصد دارد یک سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری بر روی کمپانی سازنده دو بازی Pokemon Go و Ingress یعنی Niantic انجام دهد. طبق گزارش یک منبع داخلی، نیانتیک به احتمال بسیار بالا قصد دارد یک بازی جذاب موبایلی با مشخصات بالا به صورت انحصاری تنها برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ طراحی کند. The Inquirer از این منبع ناشناس نقل قول کرده است که ممکن است همکاری نیانتیک و سامسونگ، در نهایت به نصب بازی‌های این شرکت به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی‌های سامسونگ منجر شود.

در حالیکه جزئیات کمی در رابطه با این قرارداد منتشر شده است، به نظر می‌رسد که Niantic قصد دارد برای عرضه اولیه سهام خود در سال 2019 سرمایه خود را بالاتر ببرد، از طرف دیگر، سامسونگ نیز از این موضوع که با صرف هزینه برای توسعه‌دهندگان، یک محتوای کاملاً انحصاری را در اختیار بگیرد، بسیار خوشحال و راضی به نظر می‌رسد.

نیانتیک با بازی Ingress که مبتنی بر واقعیت مجازی بود، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، اما زمانی محبوبیت این شرکت به اوج خود رسید که در سال 2016 بازی پوکمون گو عرضه شد. با این حال، قرارداد جدید سامسونگ با نیانتیک در اولین گام به نظر می‌رسد که برای بازی‌ای به سبک هری پاتر باشد که انتظار می‌رود یک بازی کاملاً متفاوت از بازی‌های قبلی این شرکت که بر پایه AR (واقعیت مجازی) بود، باشد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا بازی آینده نیانتیک یک نسخه بازسازی شده از Harry Potter: Wizards Unite است و یا به طور کل یک بازی کاملاً متفاوت از آن خواهد بود. اما گزارش مورد نظر اعلام کرده است که در هر حال در انحصار گلکسی نوت خواهد بود که احتمالاً قلم S-Pen آن هم کاربرد زیادی در این بازی خواهد داشت. او گفت:

پس از کش و قوس‌های فراوان نیانتیک قبول نکرد که بدون سرمایه‌گذاری بزرگی از سمت سامسونگ دست به تغییرات بزند و حالا 40 میلیون دلار رسیده است.

قرار است که این همکاری تا پیش از اتمام سال 2018 به صورت رسمی معرفی شود و این یعنی ممکن است که در اوایل فوریه 2019 و همزمان با معرفی گلکسی S10 نتایج این همکاری را شاهد باشیم.