بیش از نیمی از جمعیت جهان تا پایان 2018 آنلاین خواهند شد
1 min read

بیش از نیمی از جمعیت جهان تا پایان 2018 آنلاین خواهند شد

براساس تخمین ITU، اتحادیه بین‌المللی مخابرات، پیش از اینکه وارد سال 2019 میلادی شویم حدود 3.5 میلیارد نفر یعنی بیش از 51 درصد از مردم قابلیت استفاده از اینترنت را خواهند داشت.

هولین ژائو، دبیرکل ITU طی یک بیانیه در این باره گفت:" با اتمام سال 2018، بیش از نصف مردم جهان قادر به استفاده از اینترنت خواهند شد. این مسئله یک گام مهم به سوی ساخت یک جامعه اطلاعاتی جامع تر به حساب می آید. "

تخمین قبلی اتحادیه رسیدن به میزان دسترسی 48 درصد مردم جهان به اینترنت تا پایان 2017 بود. بر اساس تخمین این گروه پذیرش اینترنت در سراسر جهان به شکل دائمی صورت گرفته است. کشورهای توسعه یافته از نرخ دسترسی 51.3 درصد در سال 2005، به نرخ 80.9 درصد در سال 2018 رسیده اند و این درحالی است که کشور های درحال توسعه در همین بازه زمانی از نرخ 7.7 درصد، به 45.3 درصد رسیده اند.

بخش بزرگی از این پیشرفت به ویژه در آسیا، اقیانوسیه و همچنین آفریقا به اینترنت موبایل برمی گردد. گزارش ITU همچنین به این نکته اشاره کرد که هم اکنون مجموع تعداد مشترکین موبایل از تعداد کل انسان های روی زمین بیشتر است. 96 درصد از این مشترکین به اینترنت همراه دسترسی داشته و 90 درصد از آن ها به سرعت 3G و با بهتر از آن دسترسی دارند.

بد یا خوب پنداشتن این مسئله بستگی به دید شما به جامعه دارد. از طرفی نیز سازمان ملل متحد در سال 2016 دسترسی به اینترنت را یکی از حقوق انسان اعلام کرد. به هرحال اینترنت فقط منبع سرگرمی ها و تصاویر بی پایان از گربه ها و سگ ها نیست و می تواند در خدمت فناوری های مختلف قرار بگیرد تا نیازهای متفاوت و گاهی حیاتی ما بهتر برطرف شود.