گلکسی A8s سامسونگ سرانجام با نمایشگر Infinity-O معرفی شد
1 min read

گلکسی A8s سامسونگ سرانجام با نمایشگر Infinity-O معرفی شد

سامسونگ همانطور که چند هفته قبل وعده داده بود، امروز به صورت رسمی از اولین گوشی هوشمند خود با حفره‌ای بر روی نمایشگر برای دوربین سلفی رونمایی کرد. Galaxy A8s سامسونگ اولین محصول این کمپانی با صفحه‌نمایش Infinity-O است و به نظر می‌رسد که کره‎ای‌ها بالاخره موفق شدند چینی‌ها (لنوو، آنر و هوآوی) را شکست داده و اولین شرکتی باشند که این سبک جدید طراحی را در گوشی‌های هوشمند پیاده می‌کند. Z5s، آنر ویوو 20 و نووا 4 محصولاتی هستند که با طراحی مشابه با Galaxy A8s معرفی خواهند شد.

اما دوربینی که داخلی نمایشگر Galaxy A8s طراحی شده، تنها ویژگی جالب این گوشی نیست. Galaxy A8s یک گوشی هوشمند قدرتمند با چیپ‌ست اسنپدراگون 710 کوالکام است که با 6 و 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراه خواهد شد. البته فضای ذخیره‌سازی گوشی از طریق کارت حافظه microSD تا 512 گیگابایت قابل افزایش می‌باشد.

همانطور که پیش‌تر گفته شد، صفحه‌نمایش این گوشی دارای سوراخی برای دوربین سلفی با عرض 6.7 میلیمتر در گوشی سمت چپ بالایی است. اندازه این صفحه‌نمایش 6.4 اینچ است و دارای رزولوشن 1080×2340 پیکسل و نسبت ابعاد 19.5:9 می‎باشد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک است، اما از آنجاییکه سامسونگ هیچ اشاره‌ای به Super AMOLED در نمایشگر این گوشی نکرده است، احتمالا از یک نوع معمولی از صفحه‌نمایش‌های IPS LCD در گلکسی A8s استفاده شده است و ممکن است که شایعات پیشین پیرامون ساخت آنها توسط شرکت BOE صحیح باشد.

در قاب پشتی گوشی دوربین سه‌گانه‌ای است که دارای سنسورهای 24 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.7 و سنسور ثانویه تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 می‌باشد. سنسور سوم که فقط برای تشخیص عمق تصویر استفاده خواهد شد 5 مگاپیکسلی و با گشادگی دیافراگم f/2.0 می‌باشد. دوربین سلفی این گوشی هم 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است. سنسور اثر انگشت Galaxy A8s هم در قاب پشتی تعبیه شده است. ظرفیت باتری این گوشی 3400 میلی‌آمپرساعت است و با پورت USB-C از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. محصول جدید سامسونگ با اندروید 8.1 اوریو در درون جعبه عرضه خواهد شد.

Galaxy A8s در رنگ‌های آبی، خاکستری و سبز که همگی آنها گردینت هستند، از 21 دسامبر در چین پیش‌فروش می‌شود. متأسفانه در خصوص قیمت این گوشی هنوز حرفی به میان نیامده است، اما احتمالاً با قیمتی کمی بالاتر از میان‌رده‌های بازار به فروش خواهد رسید.