تماشا کنید: شلیک موشک زمین به زمین بوگاتی
1 min read

تماشا کنید: شلیک موشک زمین به زمین بوگاتی

از زمان معرفی ابرخودروی بوگاتی شیرون، تاکنون سقف سرعت هیولای شرکت بوگاتی یکی از موضوعات پربحث در محافل مختلف بوده است. بسیاری بر این باورند که مبارز جدید شرکت بوگاتی قادر نیست به اندازه کونیگزگ Agera RS سریع باشد. حتی افراد زیادی از جمله روسای شرکت بوگاتی ادعا می‌کنند که نیازی به اثبات چنین چیزی نیست، حداقل نه در زمان فعلی.

شرکت سوئدی کونیگزگ توانسته بود ابرخودروی اگرا RS را طی آزمایشی به سقف سرعت 457.5 کیلومتربرساعت برساند. همچنین رکورد 0-400-0 (شروع حرکت از حالت سکون، رسیدن به سرعت 400 کیلومتربرساعت و ترمزگیری تا توقف کامل) بوگاتی شیرون را به میزان حدود 5 ثانیه بهبود ببخشد. بنابراین این وایکنیگ سوئدی را نباید به هیچ وجه دست کم گرفت. آقای Stephan Winkelmann مدیر شرکت بوگاتی در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که نمی‌داند بوگاتی شیرون به چه اندازه سریع است، چرا که این خودرو بسیار توانمند است و تست سرعت در اولویت‌های آنها قرار ندارد. البته پیش‌تر هم در مصاحبه‌ای دیگر گفته بود که شیرون توانایی رسیدن به سرعت 483 کیلومتربرساعت (اعداد انتهایی ثبت شده در آمپر سرعت این خودرو) را ندارد، چرا که هنوز لاستیک‌هایی که قادر به پایدار نگه داشتن این خودرو در این سرعت باشند، وجود ندارد، در نتیجه علاقه‌ای هم به انجام تست سرعت با این خودرو ندارد.

در هر صورت می‌دانیم که بوگاتی شیرون قادر است به راحتی در شرایط عادی به سرعت 420 کیلومتربرساعت دست پیدا کند. حتی اگر بخواهید بدانید که رسیدن به این سرعت سرسام آور از داشبورد بوگاتی شیرون چگونه خواهد بود، تنها کافیست چند سطر پایین‌تر رفته و ویدئوی آن را تماشا بفرمایید. این آزمایش در پیست تحقیقاتی Johnny Bohmer در فلوریدا آمریکا انجام گرفته است و ابرخودروی شیرون برای رسیدن به این سرعت به 4.3 کیلومتر از مسیر این پیست نیاز داشت. با توجه به موتور W16 مجهز به 4 توربوشارژ این ابرخودرو جای تعجب نیست که در زمان انجام این تست صدایی شبیه به تیک‌آف جت‌های جنگنده از خود تولید می‌کند. پس پیشنهاد می‌کنیم هنگام تماشای این ویدئو صدای بلندگوی دستگاه خود را کمی بالاتر ببرید. (لینک دانلود ویدئو با کیفیت 720p)