عملکرد سامسونگ در سال 2018 چگونه بود؟
1 min read

عملکرد سامسونگ در سال 2018 چگونه بود؟

در سال گذشته مطلبی در راستای عملکرد ساسمونگ در سال 2017 منتشر کردیم و امسال باید بگوییم که سال 2018 برای سامسونگ ماجراهای زیادی را به همراه داشته است. در اوایل سال 2018 محصولاتی نظیر Galaxy S9 و S9 Plus در ماه فوریه معرفی شدند. که البته S9 کاملا شبیه مدل S8 در سال 2017 بود و تغییر زیادی در آن دیده نمی شد. البته شاهد بروزرسانی هایی در پردازنده ها و دوربین ها در گوشی S9 بوده ایم. فروش گوشی پرچمدار S9 آنطور که انتظار می رفت موفق نبود و سامسونگ، S8s را برای پر کردن این خلاء به کار گرفت. در نهایت این شرکت مجبور به کاهش برخی از پرچمداران خود شد. هر چند که در اواخر سال 2018 به طور کلی فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان چندان دلچسب نبود.

خوشبختانه S9 تنها گوشی از سامسونگ نبود که در سال 2018 معرفی شد بلکه در ماه اوت شاهد رونمایی از گوشی Galaxy Note 9 بوده ایم که سامسونگ انتظار داشت این مدل در بازار سروصدای زیادی داشته باشد. اما Note 9 هم شباهت زیادی از نظر طراحی و عملکرد به Note 8 داشت ولی البته در Note 9 شاهد پردازنده هایی قوی، باتری بهتر و کارایی و مشخصات دو برابر نسبت به Note 8 بوده ایم. قیمت Note 9 در ابتدا در نسخه ی 128 گیگابایت 999 دلار بود و نسخه ی 512 گیگابایت با 1249 دلار به بازار عرضه شد و محبوبیت تقریبا خوبی بدست آورد. به قولی می توان گفت که موفقیت Note 9 و فروش مناسب آن در کنار برچسب قیمت بالای این محصول، باعث شد تا سامسونگ 3 ماهه پایانی سال را با موفقیت مالی به پایان برساند.

بخش دیگر ماجراهای سامسونگ در سال 2018 ماجرای آزاد شدن نایب رئیس این کمپانی از زندان بود که به دلیل اختلاس و رشوه خواری به زندان افتاده بود و در نهایت پس از پیروزی در دادگاه این ماجرا به پایان رسید. البته با این که این رسوایی به پایان رسید اما اختلاف های داخلی در سامسونگ همچنان ادامه داشت. در ماه سپتامبر ماجرای فرار مالیاتی و استفاده از حساب بانکی کارمندان در سامسونگ الکترونیکس پیش آمد. در ماه نوامبر سامسونگ الکترونیکس، از کارگرانی که به دلیل فعالیت در سامسونگ و در بخش تولید چیپ ها مبتلا به بیماری سرطان شدند عذرخواهی کرد و در این راستا مبلغ 130.000 دلار به هر فرد تعلق گرفت. گفته می شود که تاکنون 320 کارگر در بخش LCD سامسونگ و تولید چیپ ها دچار بیماری شدند و تاکنون 118 نفر در اثر بیماری از دنیا رفته اند.

در نهایت سامسونگ برای سال آینده گوشی هوشمند انعطاف پذیری را طراحی کرده که در سال 2019 از آن رونمایی خواهد کرد. بر اساس شایعات گلکسی S10 نیز در مراحل طراحی و تولید قرار دارد. براساس گزارش ها، سامسونگ سه تغییر اساسی را در گوشی بعدی خود ارائه خواهد کرد و این گوشی در بهار معرفی می شود. در نهایت نیز باید اشاره کنیم که Galaxy Home در رقابت با Google Home، Apple Home و Amazon Alexa در بلندگوی هوشمند سامسونگ یعنی bixby طراحی و عرضه خواهد شد.

به طور کلی باید بگوییم که سامسونگ در سال 2018 نسبت به سال های گذشته عملکرد ضعیفی داشته و شاهد ضعف های زیادی مانند ضعف مدیران بوده ایم. البته این کمپانی قصد دارد تا نظر طرفدارانش را در سال 2019 به خود جلب کند و رضایت آن ها را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: عملکرد مایکروسافت در سال 2018 چگونه بود؟