کولر هوشمندانه به جای فن در کامپیوترهای Zotac ZBOX CI600 Nano
1 min read

کولر هوشمندانه به جای فن در کامپیوترهای Zotac ZBOX CI600 Nano

شرکت "زوتاک" یکی از برترین سازندگان مینی کامپیوترهای جهان، یک سری جدید از مینی کامپیوترهای خود موسوم به سری Zotac ZBOX CI600 Nano را راهی بازار کرده است. مینی کامپیوترهای Zotac ZBOX CI600 Nano با خنک کننده منفعل و بدون فن تولید شده اند که برجسته ترین ویژگی آنها، به گفته این شرکت است.

مینی کامپیوترهای Zotac ZBOX CI600 Nano با ابعاد 8 در 5.1 در 2.7 اینچ، محصولاتی کوچک و البته کار راه انداز هستند که به خوبی از پس کارهای روزانه بر خواهند آمد. در پاسخ به این نگرانی که سخت افزارهای داخلی آن چگونه تهویه خواهند شد؟، زوتاک خنک کننده بدون فن "نانو" را ارائه می دهد. خنک کننده ی آن مانند یک هیت سینک بزرگ است که سراسر محصول را فرا گرفته و زوتاک سعی کرده است که با دریچه های فراوان، گردش هوا را در آن بهبود بخشد.

در تمامی پیکربندی های این کامپیوترها، شاهد استفاده از 4 گیگابایت حافظه رم هستیم. قیمت گذاری آنها نیز بین 500 تا 700 دلار است. ZBOX CI600 Nano ها 120 گیگابایت حافظه SSD را در اختیار شما قرار داده و تفاوت اصلی آنها در پیکربندی، مربوط به مدل های CPU است. پردازنده های مورد استفاده در این خانواده شامل Core i7-8550U، Core i5-8250U و Core i3-8130U می گردد.

آیا استفاده از یک فن هر چند کوچک و آرام، خیال ما را راحت نمی کرد؟ به هر حال گرمای بدون تهویه هر چند که با یک هیت سینک مهندسی شده نیز کاهش یابد، اما می توند عمر سخت افزارهای ما را کاهش دهد. نصب یک فن کوچک بر روی کیس آن کار ساده ای است که خود خریداران هم قادر به انجام آن هستند. این محصولات از نصب VESA پشتیبانی می کنند.