گیمرها با ویندوز XP و Vista خداحافظی کنند
1 min read

گیمرها با ویندوز XP و Vista خداحافظی کنند

چندیست که ""مایکروسافت" پشتیبانی از سیستم عامل های ویندوز XP و Vista را به کلی قطع کرده است؛ برخی از توسعه دهندگان نرم افزاری نیز آن را کنار گذاشته و حتی سازندگان سخت افزار نیز درایورهای مناسب این دو OS را منتشر نمی کنند. حالا نوبت به Valve رسیده است تا به گیمرهای شبکه Steam هشدار دهد که با این دو سیستم عامل خداحافظی کنند!

طی گزارش های دریافتی از استیم که به صورت دوره ای منتشر می شود، در ابتدا سیستم عامل ویندوز 7 است که بیشترین کاربران را در این شبکه دارد؛ مایکروسافت حداقل 2 سال است که تمام تلاش خود را برای مهاجرت کاربران به سمت سیستم عامل های ویندوز 10 می کند که یکی از دلایلی آن، عقب ماندگی تکنیکی است.

گیمرهای شبکه Steam که از سیستم عامل های ویندوز XP و Vista بهره می برند، دیگر امکان استفاده از این پلتفرم شبکه ای را نخواهند یافت. Valve اعلام کرد که از اول ژانویه 2019، سرویس Steam دیگر بر روی کامپیوترهای شخصی که سیستم عامل های ویندوز XP یا ویندوز ویستا را اجرا می کنند، کار نخواهد کرد.

چیزی در حدود 1 درصد گیمرهای استیم از سیستم عامل XP و البته تعداد بسیار کمتری نیز از سیستم عامل Vista استفاده می کنند. بدین ترتیب کاربران چندان زیادی مجبور به تعویض سیستم عامل خود نخواهند شد! شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که تا سال 2020 به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز 7 نیز پایان خواهد داد…