پردرآمدترین بازی‌های کامپیوتری سال 2018 در پلت‌فرم استیم کدام‌ها هستند؟
1 min read

پردرآمدترین بازی‌های کامپیوتری سال 2018 در پلت‌فرم استیم کدام‌ها هستند؟

استیم بزرگترین پلت‌فرم PC Gaming به حساب می‌آید که حالا با پایان یافتن سال 2018 لیستی از 100 بازی برتر خود را براساس درآمد ناخالص منتشر کرده است. این درآمد شامل همه چیز، از جمله فروش بازی، محتوای دیجیتال و خریدهای درون برنامه‌ای می‌شود. در ادامه با هم نگاهی می‌اندازیم به 12 بازی پردرآمد استیم در سال 2018. با ما همراه باشید.

نکته: در نظر داشته باشید که تمام بازی‌های کامپیوتری در استیم موجود نیستند. بنابراین بهتر است در این لیست به دنبال بازی‌هایی چون Fortnite، Overwatch، League of Legends و World of Warcraft نباشید.

Warframe

Warframe

بازی Warframe رایگان است و اولین بار در سال 2012 توسط Digital Extremes عرضه شد و به لطف حمایت‌های این شرکت بسیار محبوب شد. با وجود رایگان بودن بازی لیست بلند بالایی از زره، سلاح و… برای خرید در درون برنامه موجود است.

DOTA 2

DOTA 2

DOTA 2 هم بازی رایگانی می‌باشد که توسط کمپانی Valve عرضه شده و عمر آن بیش از یک دهه است. این بازی با فروش آیتم‌های درون برنامه‌ای کسب درآمد می‌کند.

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

Tom Clancy's Rainbow Six Siege

در سبک بازی تیراندازی اول شخص سری بازی‌های Rainbow Six بسیار محبوب‌اند. Ubisoft چهار سال پیش این بازی را در استیم عرضه کرد.

The Elder Scrolls Online

The Elder Scrolls Online

این بازی یکی از معدود بازی‌های مالتی پلیر آنلاین سبک نقش‌آفرینی با کیفیت بالا به حساب می‌آید که در بازار باقی مانده است. Bethesda این بازی را در سال 2014 عرضه کرد.

Assassin's Creed Odyssey

Assassin's Creed Odyssey

در این لیست تنها چند بازی وجود دارد که در سال 2018 عرضه شده‌اند. یکی از آنها Assassin's Creed Odyssey است که توسط Ubisoft معرفی شد.

PlayerUnknown's Battlegrounds

PlayerUnknown's Battlegrounds

قیمت بازی PUBG در استیم 30 دلار است و طبیعتاً بخش اعظم درآمد PUBG Corporation ناشی از خریدهای درون برنامه‎ای این بازی می‎باشد.

Counter-strike Global Offensive

Counter-strike Global Offensive

CS:GO که توسط کمپانی Valve ساخته شده است به نوعی پدر بازی‌های مدرن تیراندازی اول شخص به حساب می‌آید که هنوز هم از محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران برخوردار است. در حال حاضر بیش از 300 هزار نفر در روز CS:GO بازی می‌کنند.

Monster Hunter World

Monster Hunter World

این بازی اولین نسخه از مانستر هانتر است که 10 سال پیش برای کنسول‌های خانگی و کامیپوترها عرضه شد. این بازی نقش آفرینی یکی از محبوب‌ترین فرنشایزها در ژاپن به حساب می‌آید.

Sid Meier’s Civilization VI

Sid Meier’s Civilization VI

2K Games در سال 2016 این بازی را عرضه کرد، اما سال 2018 این بازی شکوفایی بسیار خوبی در استیم داشت.

Far Cry 5

Far Cry 5

فار کرای 5 یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال 2018 بود. مانند دیگر بازی‌های یوبیسافت این بازی هم با محتوای قابل دانلودش درآمد خوبی کسب کرده است.

Rocket League

Rocket League

Psyonix از سال 2013 بر روی بازی راکت لیگ کار کرد تا جانشین مناسبی برای بازی upersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars که در سال 2008 آن را عرضه کرده بود، پیدا کند. فوتبال ماشینی حالا یکی از پرطرفداران‌ترین بازی‌های استیم به حساب می‌آید.

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

GTA V پس از گذشت بیش از یک سال از عرضه در Xbox 360 و PlayStation 3 برای کامیپوتر هم ارائه شد. جای تعجب نبود که بازی Rockstar در میان پردرآمدترین بازی‌های سال استیم قرار گرفته باشد. GTA V سومین بازی‌ای بود که در سال 2018 توانسته بود بیش از 100 میلیون نسخه در پلت‌فرم‌های مختلف فروش داشته باشد.