NVIDIA از بهترین تراشه های GDDR6 جهان استفاده می کند
1 min read

NVIDIA از بهترین تراشه های GDDR6 جهان استفاده می کند

بعد از چندین اخبار ناخوشایند و تلخ از شرکت NVIDIA که در روزهای اخیر منتشر شده و ما نیز آنها را به سمع و نظر شما عزیزان رساندیم، نوبت به یک خبر خوش از این شرکت رسیده است.

شرکت NVIDIA نخستین مصرف کننده تراشه های GDDR6 در جهان است که این حافظه ها را در کارت گرافیک های سری Turing RTX به خدمت گرفته است؛ تولید کننده این تراشه ها، شرکت کره ای مایکرون (Micron) است. پس از بررسی هایی که صورت گرفته است، بد نیست بدانید که NVIDIA بهترین نوع تراشه های حافظه GDDR6 را برای کارت گرافیک های خود انتخاب کرده است که حتی قیمتی به مراتب بالاتر از دیگر مدل ها خواهند داشت.

تراشه های GDDR6 در گونه های متفاوت شامل پهنای باند های 12 گیگابیت، 13 و 14 گیگابیت قابل تولید هستند؛ با این وجود انویدیا تنها از حافظه های 14 گیگابیتی استفاده کرده است که سریعترین حافظه GDDR6 است. هزینه تولید تراشه های 14 گیگابیتی GDDR6 به نسبت پشته های 8 گیگابیتی GDDR5 تا 70 درصد بیشتر بوده و سوئیچ بین GDDR5 به GDDR6 به خودی خود می تواند هزینه های تولید را تا 22 درصد افزایش دهد. با این وجود، این احتمال وجود دارد که انویدیا در یک و یا چند مدل از کارت گرافیک RTX 2060، از مدل های ارزان و میانی تر حافظه GDDR6 استفاده نماید که هنوز تائید نشده است.