کنسول بازی PS4 و Switch رکوردهای سنگین خود را ثبت کردند
1 min read

کنسول بازی PS4 و Switch رکوردهای سنگین خود را ثبت کردند

با پایان سال 2018 و آغاز سال 2019 میلادی، ضمن تبریک سال نوی میلادی به شما عزیزان، به سراغ آمار فروش کنسول های بازی خواهیم رفت. کنسول بازی Playstation 4 را می توان محبوب ترین کنسول بازی جهان دانست؛ پلی استیشن 4 تا پایان سال 2018 موفق به فروش بیش از 90 میلیون دستگاه شده است.

این در حالی است که کنسول بازی Nintendo Switch نیز با فروش چیزی در حدود 25 میلیون کنسول بازی، سربلند است. هر چند که عمر کنسول بازی Nintendo Switch از رقبای نسل 8 خود بسیار کمتر است، اما نینتندو حالا به خود می بالد که می تواند چیزی در حدود 20 میلیون کنسول بازی در سال را راهی بازار نماید.

با تمام این احوال، نینتندو پیشبینی کرده است که در سال های 2019 و 2020، فروش کنسول بازی ترکیبی این شرکت به 17 یا 18 میلیون دستگاه در سال سقوط کند. در سالروز تولید کنسول های بازی سونی، شاهد اعلام رقم 86.1 میلیون دستگاه PS4 در سراسر جهان بودیم که البته تا الان این مقدار از مرز 90 میلیون دستگاه نیز عبور کرده است. همچنین کنسول بازی Nintendo Switch با فروش سریع خود در بازار ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر عنوان پر فروش ترین کنسول بازی را یدک می کشد.

این جایگاه تا پیش از این در اختیار کنسول بازی PS4 بوده است. این احتمال وجود دارد که تا پایان سال 2019 شاهد معرفی کنسول های بازی نسل 9 از سوی سونی و مایکروسافت باشیم. سونی به تازگی کنسول بازی Playstation Classic را راهی بازار کرده است که به دلیل تقاضای پایین، قیمت آن را از 100 دلار کاهش داده است.