سونی رسما در نمایشگاه CES 2019 اعلام حضور کرد
1 min read

سونی رسما در نمایشگاه CES 2019 اعلام حضور کرد

امروزه اکثر برندهای سازنده گوشی‌های هوشمند از نمایشگاه CES چشم پوشی می‌کنند و ترجیح می‌دهند تا محصولات خود را در کنگره جهانی موبایل (MWC) که بعد از این مراسم برگزار می‌شود، درم معرض دید عموم قرار دهند. با این حال، سونی در چند سال گذشته این مراسم را جدی برگزار کرده و به نظر نمی‌رسد که امسال هم تفاوتی با سال‌های گذشته داشته باشد.

برند ژاپنی سونی امروز به صورت رسمی اعلام کرده در تاریخ 7 ژانویه (17 دی) کنفرانس مطبوعاتی خود را برگزار خواهد کرد و در خصوص آخرین تکنولوژی‌های این شرکت و محصولاتش صحبت خواهد شد. البته این شرکت هنوز هیچ جزئیاتی در رابطه این مراسم منتشر نکرده است، اما بخش موبایل آنها تمرکز ویژه‌ای بر روی فناوری 5G داشته است. سونی امیدوار است که بعد از گذشت تمام روزهای کم فروغ در صنعت موبایل با تکنولوژی جدید در اواسط سال 2020 بتواند دوباره کسب و کار خود را احیا کند.

انتظار می‌رود که سونی در این مراسم از گوشی‌های جدید میان‌رده و پایین‌رده خود رونمایی کند. از این دستگاه‌ها اولین بار در ماه اکتبر اخباری منتشر شد. این گوشی‌ها طبق آنچه که در نسل‌های قبل دیده‎ایم قرار است Xperia XA3، Xperia XA3 Ultra و Xperia L3 نام داشته باشند. هر کدام از این گوشی‌ها قیمت بسیار متفاوتی در مقایسه با یکدیگر خواهند داشت. اما آنچه که در همه آنها مشترک خواهد بود صفحه نمایش‌هایی با نسبت ابعاد 18:8، دوربین‌هایی با سنسورهای دوگانه و بدنه‌ای از جنس شیشه و آلومینیوم است. طبث اخبار جدید در رابطه با این گوشی‌ها، هر سه آنها مستقیماً با اندروید 9 پای در درون جعبه عرضه خواهند شد.

سه گوشی هوشمند آینده سونی از شبکه 4G LTE پشتیبانی خواهند کرد و احتمالاً در اواسط ماه فوریه برای فروش به بازار عرضه خواهند شد. اما این تمام ماجرا نیست، انتظار می‌رود که سونی به زودی از پرچمداران جدید خود نیز رونمایی کند. دو گوشی Xperia XZ4 و Xperia XZ4 Compact احتمالاً در مراسم MWC 2018 در ماه فوریه رونمایی خواهند شد.