کمپانی Xolo از گوشی هوشمند Era 5X با LEDهایی در عقب و جلو رونمایی کرد
1 min read

کمپانی Xolo از گوشی هوشمند Era 5X با LEDهایی در عقب و جلو رونمایی کرد

Xolo (زولو) نام یک شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند است که در سال 2012 در هند تأسیس شد. این کمپانی اعلام کرده بود که فروش گوشی Era 4X را به صورت انحصاری در آمازون هند آغاز خواهد کرد و همینطور از گوشی Era 5X نیز رونمایی خواهد کرد. امروز سرانجام زولو کیلومترها دورتر از شلوغی‌های نمایشگاه CES، در سرزمین مادر تصمیمات خود را عملی کرد.

نسخه 1 گیگابایت رم Era 4X با قیمت 4444 روپیه هند (تقریباً 55 یورو) به فروش می‌رسد و نسخه 2 گیگابایتی آن 5555 روپیه (70 یورو) قیمت خواهد داشت. تا اینجای کار مشخص شد که Era X4 یک گوشی تماماً پایه و ارزان قیمت است، اما نسل جدید آن چه مشخصاتی دارد؟

مشخصات Xolo Era X5

Era 5X هم دارای سنسور اثر انگشت و هم تشخیص چهره برای باز کردن قفل صفحه است. زولو ادعا می‌کند که سنسور اثر انگشت در 0.2 ثانیه و تشخیص چهره در 0.6 ثانیه قفل صفحه را باز خواهد کرد. در پنل جلوی این گوشی صفحه نمایش 5.7 اینچی IPS LCD با رزولوشن 720×1440 پیکسل قرار گرفته است. دوربین سلفی این گوشی 13 مگاپیکسلی است و دارای فلش LED می‌باشد. دوربینی هم که در عقب گوشی قرار گرفته 13 مگاپیکسلی است و فلش LED هم دارد.

چیپ‌ست تعبیه شده در Era 5X مدیاتک و Helio A22 می‌باشد که دارای 4 هسته 2.0 گیگاهرتز می‌باشد. این پردازنده با 3 گیگابایت حافظه رم همراه شده است و حافظه ذخیره‌سازی قابل افزایش آن 32 گیگابایت می‌باشد. سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو این گوشی با رابط کاربری Star OS 5.0 شخصی سازی شده است و ظرفیت باتری آن 3000 میلی آمپرساعت می‌باشد.

زولو مشخصات کامل این گوشی را مشخص کرده، اما در خصوص قیمت Era X5 حرفی به میان نیامده است. انتظار می‌رود که در ادامه این ماه اطلاعات بیشتر منتشر شود، هر چند که انتظار نمی‌رود این گوشی با مشخصات فوق بالاتر از 150 یورو قیمت داشته باشد.