حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر آیفون دو سال دیگر ارایه می شود
1 min read

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر آیفون دو سال دیگر ارایه می شود

بله، از همین حالا برای آیفون های ۲۰۲۱ شایعاتی وجود دارد که برای تحققشان حداقل باید ۲ سال منتظر بود. طبق جدیدترین گزارشها گفته می شود که حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر آیفون دو سال دیگر ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر آیفون

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر

تحلیلگر سرشناس اپل، آقای مینگ چی کو، به تازگی در یک پیش بینی جسورانه اعلام کرده که آیفون های سال 2021 این شرکت مجهز به دو روش احراز هویت بیومتریک خواهند بود. به گفته کو، اپل همچنان سنسور فیس آی دی (Face ID) را حفظ خواهد کرد و همچنین سنسور قدیمی تاچ آی دی (Touch ID) را هم که در حال حاضر کنار گذاشته شده است، در قالب یک اسکنر زیر نمایشگر دوباره به گوشی های آیفون بازخواهد گرداند.

درست است که این روزها شاهد پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد محصولات اپل هستیم، اما با کمی تأمل در مورد گفته های آقای کو درمی‌یابیم که پیش‌بینی او چندان هم دور از ذهن و عجیب نیست. اپل هیچگاه اولین شرکتی نبوده که یک ویژگی جدید را پیاده سازی می‌کند، در عوض منتظر می‌ماند تا فناوری جدید به بلوغ کامل برسد تا بتواند تجربه کاربری کاملاً مطمئن و پرداخت شده‌ای را ارائه کرده و از همان ابتدا نظر مثبت کاربرانش را جلب کند.

فناوری اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش با اینکه چند سالی است معرفی شده اما تازه در محصولات به حدی از تکامل رسیده که بتوان آن را از لحاظ کارایی و ثبات با اسکنرهای اثر انگشت سنتی مقایسه کرد. بنابراین به نظر می رسد وقت آن رسیده که اپل هم از این فناوری در گوشی های آینده خود استفاده کند. البته اگر پیش‌بینی آقای کو صحت داشته و قرار باشد آیفون‌های مجهز به این فناوری در سال 2021 عرضه شوند، این مدت زمان کمی طولانی به نظر می رسد.

اپل

اپل

کو به چند مسئله نیز اشاره کرده که اپل قبل از انجام چنین کاری باید آن ها را برطرف کند. میزان مصرف انرژی، وسعت محدوده اسکن، ضخامت ماژول و نرخ بازده تولید فرایند لمینیت، برخی از موانع اصلی هستند که اپل باید از آن ها عبور کند. تحلیلگران معتقدند که این شرکت می تواند ظرف 18 ماه آینده این کار را انجام دهد.

انتظار می رود وقتی زمان مناسب کار فرا برسد، اپل از فناوری اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام استفاده خواهد کرد و تا آن زمان طبق برنامه ریزی های انجام شده پیش خواهد رفت. مینگ چی کو همچنین اضافه کرده که مدل های آینده اپل واچ هم ممکن است از این فناوری برای ارتقاء امنیت استفاده کنند، اما هنوز هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل بتواند حسگراثرانگشت زیر نمایشگر را به گونه ای ارایه کند که استفاده از آن بدون مشکل باشد؟

نوشته حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر آیفون دو سال دیگر ارایه می شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.