گوشی ایرانی جی ال ایکس پارس ۱ یا گوشی چینی اولفون پاور ۳ ال
1 min read

گوشی ایرانی جی ال ایکس پارس ۱ یا گوشی چینی اولفون پاور ۳ ال

امروز در ترنجی خواندیم که گوشی ایرانی جی ال ایکس پارس ۱ به قیمت ۱.۶ میلیون تومان و با مدیاتک MT6739 و باتری ۶۴۰۰ میلی آمپری رسما معرفی شد. می دانم که همیشه ته ذهن‌تان قلقلکی دارد که بفهمد این موبایل به عبارتی ایرانی چه مدلی از موبایل های چینی است. خب باید به شما بگویم که پاسخ اینجاست و ما در ترنجی به سادگی به آن دست پیدا کردیم، باید به شما بگویم که گوشی ایرانی جی ال ایکس پارس ۱ همان گوشی چینی اولفون پاور ۳ ال است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوشی ایرانی جی ال ایکس پارس ۱ یا گوشی چینی اولفون پاور ۳ ال

گوشی جی ال ایکس پارس ۱ در کنار اولفون پاور ۳ ال

اینکه بخواهیم بفهمیم یک موبایل کپی چه دستگاه دیگری است راه های مختلفی وجود دارد، به جز بحث ظاهری ما در ترنجی در مرحله اول به بررسی دستگاه هایی با چیپست مشترک جی ال ایکس پارس ۱ یعنی مدیاتک MT6739 پرداختیم. اکثرا دستگاه هایی در بازه قیمت ۶۶ یورو (هواوی وای ۵ ۲۰۱۸) تا ۷۷ یورو (همین اولفون پاور ۳ ای) با این چیپست ارایه شده اند. تقریبا سه صفحه دستگاه با این چیپست ارایه شده است که پیدا کردن مدل دقیق در بین آن ها کار دشواری بود.

در حال بررسی صفحه اینستاگرام جی ال ایکس بودیم که به یک پست بسیار جالب برخوردیم، اجازه بدهید تصویر آن را ببینیم:

اولفون پاور ۳ ال

اولفون پاور ۳ ال

همانطور که می بینید جی ال ایکس خود تاریخ ۸ اردیبهشت همین امسال دستگاهی که در تصویر می بینید، اولفون پاور ۳ ال را با قیمت تخفیفی ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان را به فروش می رسانده است.

نیازی به گفتن نیست که تنها تفاوت در مشخصات اولفون پاور ۳ ال با جی ال ایکس پارس ۱ در حجم باتری است که نسخه مثلا ایرانی باتری ۵۰ میلی آمپری بیشتر دارد. هر چند مشخص نیست که واقعا بیشتر باشد یا نه!

همانطور که چه از نظر ظاهری و چه از نظر مشخصاتی مبرهن است، جی ال ایکس پارس ۱ همان دستگاه اولفونی است که خود این شرکت با نام اولفون در زمانی که دلار گران تر از الان بود، ارزان تر می فروخته است و حالا با نام “گوشی بومی” با ۱۰٪ قیمت بیشتر به فروش می رساند!

نکته جالب دیگر اما این است که قیمت اولفون پاور ۳ ال شما می توانید با قیمت ۷۷ یورو بخرید:

قیمت اولفون پاور ۳ ال

قیمت اولفون پاور ۳ ال

به این ترتیب قیمت جی ال ایکس پاور ۳ ال باید حتی زیر ۱ میلیون تومان ارایه شود اما قیمت در نظر گرفته شده برای آن تحت عنوان “گوشی بومی” برابر ۱.۶ میلیون تومان است!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که جی ال ایکس با این روش موفق باشد؟

نوشته گوشی ایرانی جی ال ایکس پارس ۱ یا گوشی چینی اولفون پاور ۳ ال اولین بار در ترنجی پدیدار شد.