اگزینوس ۹۹۰ همان اگزینوس ۹۸۳۰ است و در قلب گلکسی اس ۱۱ خواهد تپید
1 min read

اگزینوس ۹۹۰ همان اگزینوس ۹۸۳۰ است و در قلب گلکسی اس ۱۱ خواهد تپید

بله دو هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم چیپست گلکسی اس ۱۱ اگزینوس ۹۹۰ نخواهد بود. امروز اما اطلاعات جالبی منتشر شده که می گوید اگزینوس ۹۹۰ همان اگزینوس ۹۸۳۰ است و در قلب گلکسی اس ۱۱ خواهد تپید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اگزینوس ۹۹۰

چیپست اگزینوس

احتمالا به یاد دارید که دو هفته پیش در ترنجی خواندیم گلکسی اس ۱۱ با اگزینوس ۹۸۳۰ ارایه می شود. در حال حاضر بحث‌های زیادی درباره این که کدام سیستم روی چیپ در پرچمداران نسل بعد سامسونگ یعنی گلکسی اس ۱۱ استفاده می‌شود، وجود دارد. بسیاری عقیده دارند اگزینوس ۹۹۰ که به تازگی معرفی شده این افتخار را خواهد داشت در حالی که بقیه انتظار دارند سامسونگ یک سیستم روی چیپ جدید یعنی اگزینوس ۹۸۳۰ را معرفی کند. ظاهرا Exynos 990 همان Exynos 9830 است.

سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ را ماه گذشته معرفی کرد و همین باعث حدس و گمان‌های زیادی درباره جایگاه این سیستم روی چیپ در محصولات سامسونگ شده بود. در حالی که بسیاری فکر می‌کردند که چیپست مذکور نیرو بخش گلکسی اس ۱۱ خواهد بود، برخی نیز به این امر شک داشتند. با این حال به نظر می‌رسد Exynos 990 همان مدل حاضر در تلفن‌های گلکسی اس ۱۱ خواهد بود.

سامسونگ اگزینوس ۹۹۰ (Exynos 990) با هسته پرچمدار M5 و حافظه رم LPDDR5 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G77 رسما معرفی شد

در این میان فرضیه دیگر مربوط به اگزینوس ۹۸۳۰ بود که سیستم روی چیپ پرچمدار آینده سامسونگ باشد. ظاهرا Exynos 990 همان اگزینوس ۹۸۳۰ است. وب سایت رسمی سامسونگ پارت نامبر اگزینوس ۹۹۰ را S5E9830 ثبت کرده.

اگزینوس ۹۹۰ بر اساس فناوری 7nm EUV تولید شده. از هسته‌های ARM Cortex A76 و Cortex A55 با هسته‌های سفارشی Mongoose 5 برای امور سنگین بهره می‌برد. در بخش گرافیکی نیز شاهد Mali G77 هستیم. پشتیبانی از حافظه‌های ذخیره سازی UF2.1 و UFS 3.0 در کنار حافظه‌های LPDDR5، دوربین تا 108 مگاپیکسل و ضبط ویدیو 8K 30FPS از جمله ویژگی‌های Exynos 990 خواهند بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ چه پردازنده ای درون گلکسی اس ۱۱ قرار دهد؟ چه چیپستی شما را خوشحال تر می کند؟

نوشته اگزینوس ۹۹۰ همان اگزینوس ۹۸۳۰ است و در قلب گلکسی اس ۱۱ خواهد تپید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.