سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ کامپکت‌ترین گوشی 5G خواهد بود؟
1 min read

سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ کامپکت‌ترین گوشی 5G خواهد بود؟

بازار موبایل های 5G شکل جالبی دارد. تقریبا همه شرکت علاوه بر ارایه یک پرچمدار 5G در سال ۲۰۲۰، تلاش خود را دارند تا بتوانند یک میان رده خوش قیمت 5G هم ارایه کنند. سونی هم به همین فکر می کند و مسلما این می تواند راه چاره آن ها برای خروج از ضرردهی باشد. جدیدترین شایعات به ما می گوید که سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ کامپکت‌ترین گوشی 5G خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره Xperia 5 II صحبت کنیم.

سونی اکسپریا ۵ مارک ۲

سونی سری ویژه “کامپکت” را داشت که در آن پرچمدار کوچک می‌ساخت. این سری در زمان ارایه طرفدارهای خود را داشت اما این شرکت ژاپنی ترجیح داد دیگر آن را تولید نکند. با توجه به پرچمدارهای اعلای ۶.۵ تا ۷ اینچی این روزها فکر می کنم خیلی از کاربران با یک پرچمدار زیر ۶ اینچی هم خوشحال باشند اما متاسفانه تعداد آن ها کم است.

میان رده ها نیز این روزها اصلا دستگاه های کوچکی نیستند. با وجود ایکه اقبال اکثر کاربران به موبایل های بزرگ است اما اقلیتی هم هست که این موبایل های بزرگ را دوست ندارد.

جدیدترین شایعات به ما می گوید که اکسپریا ۵ مارک ۲ در نیمه دوم سال میلادی جاری در ژاپن عرضه می‌شود. گفته می‌شود آیت گوشی به یک صفحه نمایش 5.6 تا 5.8 اینچی مجهز است که حتی کوچک‌تر از نسخه اصلی Xperia 5 با صفحه نمایش 6.1 اینچی خواهد بود. جالب اینکه شانس پشتیبانی Xperia 5 II از شبکه 5G بسیار است و می‌تواند کوچک‌ترین گوشی 5G دنیا باشد.

ظاهرا این گوشی پس از Xperia 1 II، دومین گوشی 5G سونی خواهند بود. البته Xperia Pro هم وجود دارد اما با توجه به پشتیبانی از باندهای با طول موج میلی متری و نیاز آن به آنتن‌های بزرگ، نمی‌تواند یک گوشی کوچک باشد.

به این ترتیب Xperia 5 II می تواند کوچک‌تر از یک گوشی پرچم‌دار اما پرقدرت‌تر از یک گوشی میان رده باشد. البته علی رغم احتمال پشتیبانی Xperia 5 II از شبکه‌های 5G، هنوز نمی‌دانیم در دسته گوشی‌های پرچم‌دار قرار می‌گیرد یا نه.

چند ماه قبل شایعاتی در خصوص گوشی اکسپریا ۹ با چیپست اسنپدراگون ۷۶۵ جی نیز وجود داشت که از مودم 5G داخلی بهره می‌برد. حتی بنچمارک هایی هم از این گوشی دیده شد اما در نهایت هیچ گونه اطلاعات بیشتری منتشر نشد.

نظر شما چیست؟ طرفدار موبایل هایی با صفحه نمایش نسبتا کوچک‌تر هستید؟

نوشته سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ کامپکت‌ترین گوشی 5G خواهد بود؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.