رکود بی سابقه بازار موبایل ایران در اثر کرونا
1 min read

رکود بی سابقه بازار موبایل ایران در اثر کرونا

دو هفته پیش درباره کاهش ۳۸ درصدی فروش موبایل در بازار جهانی به دلیل ویروس کرونا برای شما نوشتیم. پس از آن گزارش‌هایی درباره کاهش فروش موبایل در بازار کشور به دلیل کرونا داشتیم. حالا اما به نظر می رسد کرونا تاثیر بیشتری روی بازار دارد و رکود بی سابقه بازار موبایل ایران در اثر کرونا دور از انتظار نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

رکورد بی سابقه بازار موبایل ایران

تاثیر ویروس کرونا روی بازار موبایل و کامپیوتر ایران

رئیس هیات‌مدیره انجمن واردکنندگان موبایل از به صفر رسیدن عرضه موبایل در کشور پس از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل، نشان می‌دهد عرضه گوشی‌های هوشمند تحت‌تاثیر شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر (به‌ویژه در چین)، با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده که بیشترین کاهش عرضه گوشی‌های هوشمند ظرف یک ماه در طول تاریخ است.

البته حوزه موبایل کشور نیز از اپیدمی کرونا مصون نمانده است؛ تا جایی که بازار موبایل با رکودی ۶۰ درصدی در اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به بهمن‌ماه مواجه شد. در چنین شرایطی کارشناسان حوزه موبایل پیش‌بینی می‌کنند که با ادامه این روند، در ماه‌های آینده شاهد بحرانی بی‌سابقه دراین بخش باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید بازار موبایل کشور ما می تواند با فروش اینترنتی با غیر حضوری از این رکورد بیرون رود؟ البته مسئله کاهش درآمد اکثر اقشار جامعه هم وجود دارد و مانع از فکر کردن آن ها به خرید موبایل می شود، دستگاهی که این روزها واقعا گران تر از انتظارات مردم است.

نوشته رکود بی سابقه بازار موبایل ایران در اثر کرونا اولین بار در ترنجی پدیدار شد.