مجبورشدن دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانلود فایل از دیتاجو توسط مایکروسافت
1 min read

مجبورشدن دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانلود فایل از دیتاجو توسط مایکروسافت

دیتاجو یک جستجوگر تخصصی و پایشگر و موتور جستجوی هوشمند آنلاین فایل در اینترنت و فضای مجازی است که به صورت خودکار با موتور جستجوی هوشمندش اقدام به جمع‌آوری اتوماتیک لینک فایل‌های منتشر شده از سایت‌های ارائه‌دهنده فایل و فروشگاه‌های فایل دانشگاهی و دانشجویی می‌کند و چون یک، یک پلتفرم واسط برای معرفی است، لینک فایل‌ها را به صورت رایگان بدون دخل و تصرف در اختیار و دسترس دانشجویان برای دانلود قرار می‌دهد.

منابع آموزشی باز (OER) شامل منابع متنی، رسانه‌ای و سایر منابع دیجیتالی می‌باشد که به صورت رایگان به منظور آموزش، یادگیری، اهداف پژوهشی و ارزیابی در دسترس سایرین قرار می‌گیرد. براساس تعریف منتشر شده توسط بنیاد هیولت که توضیحی جامع نیز می‌باشد می‌توان بیان نمود که واژه OER که مخفف Open educational resources به معنای منابع آموزشی آزاد، مطالب آموزشی، یادگیری و تحقیقاتی در هر رسانه دیجیتال یا در حوزه عمومی می‌باشند یا تحت مجوز آزاد منتشر شده‌اند که اجازه دسترسی بدون هزینه، استفاده، انطباق، بازنشر توسط دیگران بدون محدودیت یا با محدودیت را می‌دهد. کاربران این مطالب دانشجو و دانشجویان، محققان، صاحبان مشاغل، کارمندان، دانش‌آموزان و … می‌باشند. از این رو سایت دیتاجو نیز با در اختیار گذاشتن مطالب آموزشی این امکان را فراهم می‌کند تا افراد به آسانی به آیتم مدنظر خود رسیده و با دانلود فایل دست خالی برنگردند.

داستان شروع موتور جستجوی هوشمند آنلاین دیتاجو به روایت دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia از جمله مهم‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های شناخته شده جهان می‌باشد که در شهر ونکوور استان بریتیش کلمبیا کانادا واقع شده‌است. پردیس این دانشگاه در مساحتی بالغ بر ۱٫۷۵ کیلومترمربع ساخته شده‌است که بیش از یک میلیون متر مربع از این فضا به ساختمان‌های آموزشی و اداری آن اختصاص داده‌شده است. در این داتشگاه سالانه بیش از 33 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، قریب به 7 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد به تحصیل مشغول هستند و دانشگاه افتخار دارد که بیش از ۱۸۰٬۰۰۰ نفر از 120 کشور مختلف در سراسر دنیا را آموزش داده‌است. اساتید و پرسنل آموزشی تمام وقت ۳٬۱۶۷ نفر و همچنین سایر پرسنل تمام وقت ۴٬۶۱۲ نفر می‌باشند.

فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه به همراه تجربه و دانش اساتید آن و بکارگیری تکنولوژی و فناوری‌های نوین در فرآیند تربیت دانشجویان منجر شد تا براساس رتبه‌بندی نشریه تایمز در سال ۲۰۱۷، این دانشگاه موفق شد رتبه ۳۶ امین بهترین دانشگاه‌های دنیا و رتبه دوم معتبرترین دانشگاه کانادا را بدست آورد. مطابق اخرین رده بندی نشریه تایمز در سال 2020 نیز دانشگاه بریتش کلمبیا توانست با دو پله صعود در جایگاه 34 برترین مراکز آموزشی جهان قرار بگیرد. در حالی که براساس نظامِ رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۰، این دانشگاه رتبه ۵۱ را در بین دانشگاه‌های برتر دنیا و رتبه سوم را در بین دانشگاه‌های کانادا کسب نموده‌است.

دانشکده‌هایی که در پردیس ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا مشغول تربیت و آموزش دانشجویان هستند عبارتند از: دانشکده علوم کاربردی، دانشکده هنر، دانشکده علوم گفتاری، گوش و حلق، دانشکده کسب و کار سادر(Sauder)، دانشکده برنامه ریزی منطقه ای و محلی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده آموزش، دانشکده جنگلداری، دانشکده روزنامه نگاری، دانشکده حرکت شناسی، دانشکده زمین و سیستم های غذایی، دانشکده حقوق پیتر آلارد (Peter A. Allard)، دانشکده کتابداری، آرشیو سازی و مطالعات اطلاعاتی، دانشکده پزشکی، دانشکده موسیقی، دانشکده پرستاری، دانشکده جمعیت و بهداشت عمومی، دانشکده علوم دارویی، دانشکده علوم، دانشکده امور اجتماعی و کالج ونتج دانشگاه بریتیش کلمبیا (Vantage UBC).

مؤسسه فناوری بریتیش کلمبیا (British Columbia Institute of Technology‎) به عنوان یک بنیاد حرفه‌ای و پلی تکنیک در شهر برنابی بریتیش کلمبیا در کشور کانادا بناگذاری شده‌است. این موسسه نخستین بار و در سال 1960 میلادی در بریتیش کلمبیا به عنوان یک مدرسه حرفه‌ای راه‌اندازی شد. 4 چهار سال بعد و زمانی که پردیس این موسسه شروع به فعالیت کرد، 498 دانشجو برای تحصیل پذیرفته شدند. با گسترش و توسعه این موسسه و جذب دانشجو با سایر زبان خارجی تا سال ۲۰۱۷، این مؤسسه بیش از ۱۲۵٬۰۰۰ دانشجو را فارغ‌التحصیل نموده‌است.

نج پردیس دانشگاهی قسمت های اصلی این مؤسسه فنی را تشکیل می‌دهد که این پردیس‌ها در شهر ونکورر قرار داشته و دفتر اصلی آن در برنابی قرار دارد. پردیس‌ها شامل پردیس فناوری هوافضا در ریچموند، پردیس دریایی در شهر ونکوور شمالی، پردیس داون‌تون در ونکوور و پردیس جزیره آناسیس در دلتا می‌باشد که آموزش دانشجویان در زمینه‌های مختلف از قبیل: طراحی و اجرای نرم افزار، ایجاد فناوری‌های جدید در زمینه هوا فضا و … می‌پردازند.

کارآموزان این موسسه می‌تواند در رشته‌های مهندسی، حسابداری، مدیریت تجارت، ارتباطات پخش / رسانه ای، هنرهای دیجیتال، پرستاری، پزشکی، معماری و قانون مهارت آموخته و به شروع کسب و کار و کارآفرینی همت گمارند.دیتاجو (datajoo) نیز متشکل از کارشناسان و متخصصان دیجیتال مارکتینگ تبریز با مهارت آموزی و رشد استعدادهای خود بستری امن، آسان و جامع برای دانلود فایل ‌های آموزشی و در قالب منابع آموزشی مهیا ساخته‌اند.

دانلود فایل از دیتاجو به روایت منابع معتبر مایکروسافت

مایکروسافت یا میکروسافت Microsoft به عنوان یک شرکت فناوری چندملیتی است که به تولید محصولات چند رسانه‌ای، الکترونیکی، نرم‌افزار، انتشار کتاب و … می‌پردازد. دفتر مرکزی این شرکت آمریکایی در ایالات متحده آمریکا و در شهر ردموند، ایالت واشینگتن قرار دارد. این ابرشرکت در سال 2016 توانست رتبه اول شرکت‌های نرم افزاری را کسب کند.

هم اکنون بیش از ۸۹٬۰۰۰ کارمند این شرکت در کشورهای مختلف دنیا به انجام فعالیت‌هایی از قبیل طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائه خدمات نرم‌افزاری برای ابزارهای رایانه‌ای مشغول هستند. بیل گتیس و پل جی نخستین بار با ساخت و فروش مفسر زبان برنامه نویسی بیسیک برای «آلتایر» فعالیت خود را شروع کردند و پس از آن و در اواسط دهه ۱۹۸۰ با طراحی سیستم‌عامل داس بر بازار سیستم‌های عامل رایانه‌های شخصی مسلط شدند.

با ورود سهام این شرکت به دنیای بورس ارزش سهام این شرکت افزایش یافت و موجب شد نزدیک به چهار نفر میلیاردر و حدود ۱۲٬۰۰۰ نفر از پرسنل مایکروسافت، میلیونر شوند و شعار «یک رایانه روی هر میز، در هر خانه» به شعار اصلی این شرکت بدل شد.

از جمله معروف ترین و پرفروش‌ترین محصولات این شرکت می‌توان به سیستم‌عامل «مایکروسافت ویندوز» و نرم‌افزار «مایکروسافت آفیس» اشاره کرد. این مجموعه فعالیت خود را به سیستم عامل و نرم‌افزارها محدود نکرده و در سایر زمینه‌ها همچون شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی، سایت اینترنتی «ام‌اس‌ان»، تولید سخت‌افزار کامپیوتر، سرگرمی‌های خانگی، از جمله ایکس‌باکس، ایکس‌باکس ۳۶۰ و زون(zune) فعالیت دارد.

مایکروسافت همچنین یک سیستم پرسش پاسخ (datajoo – دیتاجو – Microsoft Community) دارد که مردم در زمانیکه که سوالاتی و یا مشکلات نرم افزاری براشون پیش میاد و دنبال منبع معتبری هستند که راه حلی را برایشان ارائه دهد به آن مراجعه می کنند مثلا سوالاتی مثل “نمی توانم وصل کنم”. با تکتولوژی پرسش پاسخ مایکروسافت و فروم Microsoft Community همه به راحتی سوالات خودشون را می پرسند و در اندک زمانی کارشناسان متخصص مایکروسافت جوابشان را به همراه آموزش خواهند داد و حتی می توان فایل آموزشی آن را دانلود نمود.

فروشگاه دانلود فایل پرستاشاپ و موتور جستجوی فایل دیتاجو

پرستاشاپ (Prestashop) یکی از پیشگامان عرصه ایجاد سایت فروشگاهی می‌باشد. این سیستم با برنامه نویسی PHP و دیتابیس MySQL طراحی و برنامه‌نویسی شده است و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد کافیست شما آن را بر روی هاست خود نصب کنید و سپس به راحتی فروشگاه مدنظر خود را طراحی و ایجاد نمایید.

این سیستم با در اختیار داشتن ماژول های خود امکان ایجاد انواع امکانات فروشگاهی را مهیا کرده و همچون سایر سیستم ها از جمله ووکامرس، کاربر را قادر می‌سازد تا انواع قالب فروشگاهی را طراحی و بسازد. در حاضر بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ فروشگاه اینترنتی در سراسر جهان از پرستاشاپ استفاده می‌کنند و به ۶۰ زبان دنیا در دسترس است.

دیتاجو – PrestaShop Forums از تنوع بسیاری برای مدیریت فهرست محصول، پرداخت‌ها، حمل و نقل، تولید کنندگان و تامین کنندگان برخوردار است. این سیستم با استفاده از یک سیستم الگوی وب به کاربر اجازه می‌دهد تا موضوعات فروشگاه را انتخاب و ماژول ها را به آن افزوده کند.

ویژگی‌های که انجمن پرستاشاپ برای کاربران خود مهیا کرده‌است عبارت است از: قابلیت توسعه و متن باز بودن آن، پشتیبانی از تعداد زیادی قالب های فروشگاهی مختلف، پشتیبانی از اکثر زبان های زنده دنیا بعلاوه زبان پارسی، امکان اضافه کردن محصول به صورت نامحدود، امکان دسته بندی، مقایسه، سبد خرید، پرداخت آنلاین، سفارشات و… در بخش محصولات، رابط کاربری ساده و امکان پیکربندی آسان، امکان نصب ماژول و پشتیبانی از صدها پلاگین مختلف، سرعت بالا، دارای پشتیبانی و سیستم گزارش باگ و دارای بخش آماری که تمامی امکانات و ویژگی‌های فوق به صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

دیتاجو نیز با بهره گیری از امکانات پیشرفته سیستم های جستجو نسبت به دیگر فروشگاه های فروش فایل برای محتوای خود که همان فایل‌ها می‌باشند اقدام کرده‌است. در سایت دیتاجو امکان خرید و دانلود فایل به راحتی و آسانی مهیا شده‌است و از این منظر یکی از پیشگامان این عرصه به شمار می‌رود.

نوشته مجبورشدن دانشگاه بریتیش کلمبیا برای دانلود فایل از دیتاجو توسط مایکروسافت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.