با پرینتر سه بعدی طرح های خود را به واقعیت تبدیل کنید؟
1 min read

با پرینتر سه بعدی طرح های خود را به واقعیت تبدیل کنید؟

پرینتر سه بعدی به شما امکان می دهد که طراحی هایتان را با استفاده از این تکنولوژی به واقعیت تبدیل کنید. این تکنولوژی برای خلق کاراکترهای خاص شما بسیار عالی عمل می کند. این دستگاه طرحی که روی صفحه دو بعدی کشیده شده را به یک جسم سه بعدی تبدیل می کند. تکنولوژی پرینتر سه بعدی یکی از شگفت انگیزترین اختراع های بشر بوده که در تولید و طراحی اجسام نقش به سزایی دارد. اگه دوست دارید بیشتر درباره این این دستگاه خلق رویا بدانید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کاربرد پرینتر سه بعدی

این تکنولوژی جذاب از تلفیق هنر صنعت به وجود آمده است. این دستگاه به تصویر سازان و انیمیشن سازان این آزادی بی انتها را برای ساخت طراحی های خود می دهد. این تکنولوژی وقت و هزینه کمتری نسبت به باقی روش های پیاده سازی را به خود اختصاص می دهد. البته پرینتر سه بعدی فقط مختص به طراحان نیست همچنین در بخش های تولیدات پزشکی، مد، خودروسازی، اسلحه سازی و غیره کاربرد دارد.

روش کار پرینتر سه بعدی چگونه است؟

روش کار پرینتر سه بعدی به این صورت است که بعد از اتمام کار طراحی دو بعدی فایل (CAD) را به دستگاه می دهیم و عملیات ساختن شی با توجه به طرح و جنس سازه شروع می شود. بعد از مدت کوتاهی طراح شما تولید شده و شما می توانید از آن به عنوان نمونه اولیه استفاده کنید. دقت و زیبایی از دیگر مزیت های این دستگاه است.

حالا از چه موادی برای تولید حجم سه بعدی می توان استفاده کرد؟ در حال حاظر برای افرادی که تازه، کار با پرینتر سه بعدی را آغاز کردند، می توانند از دو نوع ماده PLA و ABS بیشتر استفاده کنند. زیرا با این دو مواد عملیات پرینت و ساخت جسم سه بعدی نسبتا آسان بوده و به تجربه زیادی احتیاج ندارد. انواع دیگر مواد مانند wood, Nylon, petg و غیره که در بازاد موجود هستند، تجربه و کار بلدی خاص خودش را لازم دارند.

فناوری پرینت سه بعدی FDM

معمولا تمام پرینترها از یک فناوری و روش برای ساخت سازه استفاده نمی کنند و راه های مختلفی برای ایجاد سازه وجود دارد. یکی از تفاوت های مهم این فناوری در روش ساخت لایه ها برای ایجاد محصول نهایی است. در روش FDM از موادی استفاده می کنند که خاصیت ذوب شدن برای تولید محصول را دارا هستند. طرز انجام کار این پرینتر سه بعدی به شکلی است که روی سه محور طول، عرض و ارتفاع به طور آزادانه همیشه در حرکت هستند. پرینتر برای تولید طرح نهایی، ابتدا مواد ساخت را ذوب کرده و از طریق کنترل گر خود رشته های ذوب شده در کنار هم قرار می گیرند و از اتصال آنها طرح مورد نظر ساخته می شود. دستگاه هنگام ساخت مرحله به مرحله در محور z که همان محور ارتفاع است بالا می آید، تا پرینت به اتمام برسد.

تفاوت بعدی که پرینترهای سه بعدی با یکدیگر دارند، توانایی و دقت حرکت موتور آن ها است. پرینترهای قوی و پیشرفته می توانند قطعات ظریف را از طریق استپ موتورهای بسیار دقیق تولید کنند. البته ناگفته نماند که این پرینترها با خصوصیات فوق طیف وسیعی از قیمت ها را در بر دارند.

فناوری پرینت سه بعدی SLA

فناوری بعدی پرینتر سه بعدی (SLA) است، که برای تولید از فناوری اشعه ماورای بنفش مایع و لیزر فرابنفش برای ساخت لایه های اجسام استفاده می شوند. پرینتر formlabsاز گروه پرینتر SAL است، که در صنعت پرینترهای سه بعدی در جهان، بسیار معروف است. این نوع پرینتر سه بعدی جایگاه خاصی در کشورهای آمریکا و اروپا دارد. پرینتر مدل formlabs درسال2015 پرفروش ترین پرینتر رزینی در جهان بوده و بهترین خدمات را برای طرفداران خود مهیا کرده است. این پرینتر با دقت و ظرافت باور نکردنی در زمینه های گسترده ایی در حوضه های صنعت الکترونیک و نمونه سازی های دقیق نظیر پزشکى، دندانسازى، معمارى و ماکت سازى پیشرفته است.

جمع بندی

اگر اطلاعات کافی در خصوص پرینترهای سه بعدی ندارید و قصد دارید یک پرینتر سه بعدی خوب خریداری کنید، ما به شما شرکت هرون را پیشنهاد می کنیم. همچنین شما می توانید برای خرید هر یک از لوازم جانبی مخصوص این پرینترها با کارشناسان این شرکت مشورت کنید. این مجموعه فعالیت خود را در سال 1394 شروع کرده و مشتریان خود را به بهترین نحو ممکن راهنمایی می کند. شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت هرون، از آخرین اخبار و محصولات این شرکت مطلع شده و اطلاعات در خصوص فناوری پرینتر سه بعدی را از طریق این شرکت دنبال کنید.

نوشته با پرینتر سه بعدی طرح های خود را به واقعیت تبدیل کنید؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.