بیل گیتس می گوید شرکت های فناوری مستحق پرسش های بی ادبانه، ناعادلانه و سخت هستند
1 min read

بیل گیتس می گوید شرکت های فناوری مستحق پرسش های بی ادبانه، ناعادلانه و سخت هستند

بیل گیتس معتقد است كه شركتهای فن آوری “لیاقت” نوع بررسی هایی را كه در جلسات كنگره در ماه گذشته انجام شد را دارند. همچنین او مرحوم استیو جابز را “نابفه” می داند.

موسس مایکروسافت در یک پادکست گفت:

“اگر شما به اندازه من یا هر یک از این افراد موفق باشید، سزاوار سؤال های بی ادبانه، ناعادلانه و سخت هستید.”

گیتس گفت:

“دولت سزاوار هدف قرار دادن شماست.”

وی افزود:

“این نوع نقره داغ کردن برای فضاهای فوق العاده موفق است، مشکلی نیست!”

گیتس به جلسه دادرسی ۲۹ ژوئیه در جلسات کمیته دادگستری مجلس اشاره داشت که در آن، مدیر عاملان اپل، گوگل، فیس بوک و آمازون درمورد تحقیقات تجاری ضد انحصاری در مورد شیوه های تجاری خود سؤال کردند.

در طول مصاحبه گسترده در پادکست، گیتس در مورد کار بنیاد خود در مورد واکسن ها و اینکه چه چیزی مانند شروع مایکروسافت است صحبت کرد، اما همچنین درباره نوعی از مشهور بودن صحبت کرد. او می گوید ایده معروف شدن کارآفرینان فناوری در فرهنگ عامه، برای من عادت شده است. وی گفت:

“این دیوانه وار بود زیرا من هیجانی و خیلی اجتماعی نبودم، ولی ناگهان وارد قلمرو “او در این باره چه می گوید، او درمورد آن چه می گوید، آنچه می گوید خیلی جالب نیست” شدم، اوه، چه اتفاقی اقتاد.”

در مورد رقیب فقید خود، گیتس گفت که او به اندازه استیو جابز “سخت” نیست، اما تحسین کرد که چگونه جابز هنگام بازگشت به کمپانی اپل را چرخاند.

وی گفت:

“جابز نابغه بود، کاری که او انجام داد، به ویژه هنگام بازگشت به اپل … هیچ کس دیگر نمی توانست آنچه را که در آنجا انجام داد انجام دهد. من نمی توانستم این کار را انجام دهم.”

گیتس اعتراف کرد که به کاریزمای فقید مدیرعامل اپل حسادت می کند. گیتس با شوخی گفت:

“او در افراد با انگیزه بیش از حد جادوگر بود. من جادوگر جزئی بودم، بنابراین نمی توانستم طلسم او شوم. اما می توانم ببینم که او طلسم می کند.” “من خیلی حسادت کردم.”

گیتس حتی در مورد آنچه به نظر وی برخی از کاستی های شخصی خودش است صحبت کرد. وی گفت:

“من از نظر اجتماعی خیلی عالی نیستم، من نمی دانم چگونه آشپزی کنم و بسیار شرمنده هستم که به هیچ زبانی [مسلط] صحبت نمی کنم.”

برای شنیدن نسخه کمتر جدی تر از بیل گیتس، می توانید پادکست مذکور را از اینجا بشنوید. نظر شما درباره بیل گیتس چیست؟

نوشته بیل گیتس می گوید شرکت های فناوری مستحق پرسش های بی ادبانه، ناعادلانه و سخت هستند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.