تراشه اسنپدراگون ۷۷۵ با معماری ۶ نانومتری به زودی ارایه خواهد شد
1 min read

تراشه اسنپدراگون ۷۷۵ با معماری ۶ نانومتری به زودی ارایه خواهد شد

کوالکام روی چیپست پرچمدار نسل بعدی خود یعنی Snapdragon 875 در حال کار بوده که بر اساس معماری ۵ نانومتری ساخته شده است. پیش بینی می شود این تراشه تا پایان امسال ارایه شود و به زودی پس از آن می توانیم دستگاه های مجهز به آن را نیز دریافت کنیم. تراشه دیگری که پیش از این هم نام آن را شنیده بودیم، اسنپدراگون ۷۷۵ است. گفته می شود که تراشه Snapdrafon 775 با معماری ۶ نانومتری به زودی ارایه خواهد شد.

اسنپدراگون ۷۷۵

چیپست پرچمدار آینده با نام رمز SM8350 تولید و در داخل کارخانه با اسم رمز Lahaina شناخته می شود. Roland Quandt ادعا می کند که نسخه Snapdragon 875 Plus نیز وجود دارد، همان چیزی که در مورد چیپست های SD855 و SD865 دیده ایم.

اکنون طبق گزارش، جدا از اسنپدراگون ۸۷۵ با فناوری ۵ نانومتری، کوالکام شاهد اولین پردازنده ۶ نانومتری خود با نام Snapdragon 775G خواهد بود. با نامگذاری احتمالی ارایه شده، این تراشه مستقیما و مشخصا جانشین اسنپدراگون ۷۶۵ جی خواهد بود که در OnePlus Nord و LG Velvet حضور دارد.

اسنپدراگون ۷۳۲ جی

اولین مرتبه ما سه ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم اسنپدراگون ۷۷۵ جی با معماری ۶ نانومتری شاید به زودی معرفی معرفی شود اما اینطور نشد.

گفته می شود این پردازنده براساس معماری ۶ نانومتری ساخته شده و انتظار می رود پردازنده آن 40 درصد سریعتر و 50 درصد گرافیک بهتر از Snapdragon 765G باشد. همچنین گفته می شود از صفحه نمایش 120 هرتز حافظه رم 12 گیگابایتی LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 پشتیبانی می کند.

در مورد چیپست پرچمدار اسنپدراگون 875 باید گفت که این محصول با استفاده از فرایند 5 نانومتری EUV سامسونگ تولید می شود زیرا ظرفیت 5 نانومتری TSMC توسط اپل برای چیپست A14 Bionic خود محفوظ است. انتظار می رود این چیپست در مقایسه با نسل فعلی 7 نانومتری تراشه ها ها 25 درصد کوچکتر و 20 درصد کم مصرف باشد.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه جدید کوالکام هستید؟

نوشته تراشه اسنپدراگون ۷۷۵ با معماری ۶ نانومتری به زودی ارایه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code