واکسن ایرانی کرونا به دختر سازنده اش تزریق شد!
1 min read

واکسن ایرانی کرونا به دختر سازنده اش تزریق شد!

در روزها و ماه های گذشته بحث ساخت واکسن کرونا توسط کشورهای مختلف دنیا و اخبار پیرامون آن منتشر شده است. اما حالا خبری از زبان مسئولان و دست‌اندرکاران ساخت واکسن ایرانی کرونا به گوش می رسد که از همیشه جدی تر است. دیروز، 9 دی ماه آزمایش اولیه واکسن ایرانی کرونا بر روی نمونه انسانی آغاز شده است و اولین نفری که واکسن را دریافت کرده است کسی نیست جز دختر سازنده اش. با ترنجی همراه باشید تا مصاحبه ای کوتاه از اولین فرد دریافت کننده واکسن را بخوانید.

طیبه مخبر نخستین زن داوطلب دریافت واکسن ایرانی است. او که دختر محمد مخبر، رئیس اجرایی ستاد فرمان حضرت امام خمینی(ره) است عنوان کرده به دلیل ایمان به تلاش دانشمندان کشورمان و برای مشارکت در این آزمایش بالینی داوطلب دریافت واکسن ایرانی شده است.

تزریق واکسن ایرانی کرونا

طبق گفته فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، کشور ما در ساخت واکسن سابقه بسیار طولانی دارد. برای مثال انستیتو پاستور و مؤسسه تحقیقات رازی هر کدام با سوابق طولانی در ساخت واکسن در دهه‌های گذشته و حتی تا همین امروز موجبات سلامتی مردم ما را فراهم کرده‌اند.

از جمله واکسن هایی که در سال های اخیر در کشور ایران ساخته و با موفقیت انجام شده اند می توان به واکسن‌هایی مثل فلج اطفال، سرخک و یا واکسن بیماری سل اشاره کرد.

علامت کرونا

کرونا

در زیر گفت وگوی کوتاه طیبه مخبر اولین بانوی دریافت کننده واکسن ایرانی کرونا را می خوانید:

انگیزه شما از انجام تست واکسن ایرانی کرونا چه بود؟

به سبب زحمات پدرم طی چند ‌ماه اخیر در جریان روند پیشرفت این پروژه ملی بودم و می‌دیدم که همه استانداردها با جدیت رعایت می‌شوند. به همین دلیل واقعاً به ثمره تلاش دانشمندان‌مان ایمان و اعتقاد داشتم. واقعیت این است امروز که این پروژه به دست توانمند دانشمندان هموطن‌مان به ثمر نشسته و باید هرکس به نوبه خود در این طرح مشارکت داشته باشد.

وقتی تصمیم‌تان قطعی شد که تزریق واکسن را انجام دهید نگران عوارض وخطرات آن نبودید؟

بالاخره مشارکت در تست اولین نسخه های واکسن همیشه نگرانی خاص خود را دارد ولی از آن جهت که من هم به عنوان یک ایرانی وظیفه دارم هر کاری که در توان دارم برای پیشرفت کشورم انجام دهم تصمیم گرفتم داوطلب شوم و از پدر، مادر و همسرم هم تشکر می کنم که از تصمیم من حمایت کردند. البته که در مقابل زحمات دانشمندان ایرانی این کمترین کار ممکن بود.

به نظر شما این واکسن تا چه حد اثربخش است؟

این واکسن ایرانی کرونا با استانداردهای جهانی به این مرحله رسیده و امیدوارم با کمترین عوارض هم به مرحله عرضه عمومی برسد.

به هر حال باید منتظر ماند و با گذشت زمان مشخص می شود که میزان تاثیر و پاسخ دهی واکسن ایرانی کرونا تا چه میزان است. شما حاضر به انجام واکسن ایرانی کرونا بر روی خود و خانواده تان هستید؟ و یا منتظر نمونه های خارجی می مانید؟؟ تجربیات تون در زمینه ویروس کرونا با ما در بخش نظرات به اشتراک بزارید.

نوشته واکسن ایرانی کرونا به دختر سازنده اش تزریق شد! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code